Tuesday, May 31, 2011

Mimpi hantu adalah lebih baik...

sakit dada aku terjaga dr tidur semalam...

sbb aku mimpi mmg horror tu lah...

aku mimpi singa besarrrr sgt nak makan si Adam...

time tu, Adam terlepas pegangan tangan aku, terus lagi nak ke kereta...

aku tak sempat sampai kereta lagi..dia dah kat pintu kereta...tiba-tiba boleh ada singa ni dtg menerkam kat dia...

nasib baik dia sempat masuk keta, kunci semua pintu...muka dia panik giles lah...

pastu aku dah terjerit-jerit suruh dia bukak sikit tingkap..takut kan mati pulak tak bernafas dlm keta tu...aku suruh dia tekan hon kuat-kuat jugak...suruh kasi singa tu lari..pun dia tak dengar...time ni singa tu selamba aje duk melepak atas bumbung keta...

nasib baik lepas tu aku terjaga dah..

tapi bila kau dah mimpi cam tu, dah ingat real2 lah anak kau nak kena makan dgn lion..korang ingat korang boleh tidur lagi ke?..mmg konfirm tak tidur dah sampai azan subuh...

pastu pagi tadi..aku cerita kat depa..ternganga si Adam dengar cite aku..siap tu aku remindkan depa..kalau tiba-tiba ada org jahat ke nak kacau korang, masuk keta cepat2...kunci semua pintu, buka tingkap sikit aje utk kasi angin masuk...pastu tekan hon kereta tu lama-lama..kuat-kuat...biar semua org dengar..ok..

"OK'"..ok aje reply depa...tah faham ke tidak ni..

4 comments:

pizli.mw said...

Hhahhaah fahamla tu dan bagusla jugak ada contoh nak ditunjukkan.. Hehehe..

Anonymous said...

Marie,dalam pelajaran dengan guru masa dolu2 bersilat kata dia mimpi ni opposite kalau macam mimpi Marie tu di tafsirkan selamat lah anak2 tu, tak yah risau,insyaallah,anyway mimpi ni cuma maybe kerna terlalu protective of your kids,memang lah all mum sama,anak2 dulu baru lah diri sendiri,cuma doa agar anak2 tak lupa jasa ibu and ayah,garang macam mana pun its because we want the best for our kids,nice to receive your mail.regards and salams dari Uncle AL and Auntie Ina.penang.

marie said...

Pizli...Insyallah..harap2 dorang faham lah ... takut dgr macam2 cerita hari ni kan..

marie said...

Uncle Al..thank you for the assuring remarks...saya pun selalu doa mereka tu selamat dunia akhirat..

maybe lah kot saya ni kdg2 terlebih bimbang...biasalah kot for mother..ayah jenis lepak sikit kan..

Salam for Uncle and auntie too..saya tgh baca entry lama uncle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...