Thursday, June 23, 2011

Kau nak cakap apa?

semalam ada member tanya aku...

"akak, mcm mana nak nasihat kat member saya ni, dia dah tau yg boy dia ada girl lain, tp boy tu still contact dia..and dia pun tak tau camne nak respond..setakat ni, dia still layan jugaklah...tp selalu jugaklah mengadu kat saya cam ne nak buat ni..."

"oh...senang aje tu...kau cakap aje kan dia cam ne.."

"dia (kawan member aku tu) tak rugi apa2 sebab boy tu dah tak setia kat dia...
kita ni, kalau hilang orang yg dah tak sayang kita, kita tak rugi ooooo...boy tu yg rugi sbb dia telah hilang trust yg ada pada kawan hang tu...kalau boy tu nak cakap yg kawan hang tu tak cukup sempurna ka...tu lagi hampehlah...nobody is perfectlah, love aje yg buat org tu perfect pada kita ni...and boy tu pun tak perfect tp sebab kawan hang tu sayang dia...tu yg dia rasa boy tu perfect....so hang cakap dgn kawan hang tu, suruh dia bagitau kat boy tu, yg dia tak rugi apa2 pun kalau dah boy tu tak setia...pastu cakap aje, dah toksah nak kawan-kawan ke apa ke..lagi dia drag dok melayan boy tu, lagi lara oooo jiwa dia..baik cepat2 letak full stop aje..."

lagi satu aku cukup menyampah pada lelaki yg bagi alasan begini nak breakup.."I rasa u terlalu bagus utk I, U deserve someone better than me..tapi I harap kita akan dpt terus berkawan"

poyo tul and takut nak menghadapi realitinye kau nak break (takut nanti org kata jahat sgtlah..alasan nak cover diri sendiri..bull shit lah...) dan nak hilangkan rasa bersalah...tp perasaan orang tu kau tak pikir...baik aje kau cakap.."oklah, takat ni ajelah, i dah tak sayang kat u lagi.."..maksud dia sama je..

ayat yg sesuai utk kau nak balas pada golongan cam ni kan..

"oh ye ke, selama ni saya rabun lah ye..saya dok nampak awak handsome cam ryan reynolds selama ni....., kaya cam Donald Trumph, pandai tp rupa-rupanye saya tertipulah ye.." (selalu brad pitt pujaan hatiku, tp skrg dah tukar kat mamat ni, handsome kau...mengegar jantung oooo..)


           ni mamat Ryan Reynolds tu...hah..handsome kan..tapi still Scarllet Johannsen putus dgn dia...(sakit jantung aku dub dab dub dab tgk muka dia ni...)

ok back to topic asal...come on lah...dah sah-sahlah org tu sayang kat kau kerana diri kau tu...kalau kau ada kekurangan pun, dia dah redha...sebab tu dia terima kau on the first place tu...so dah takde double standard or antara 2 darjat tau bila 2 orang saling menyayangi...

hakikat sebenarnya, hati kau dah berubah..so tak yah nak pass the ball pada girl yg kau nak break pulak...nak buat cam ala-ala angel lah pulak...tak kuasa ooo nak layan lawak2 cam ni..org tu dah meraung dlm hati tu sbb kau nak break, kau nak buat-buat berlakon baiklah pulak dgn ayat-ayat penyedap hati cam tu..(penyedap hati kau sebenarnya kan!!!!)

Ok..sekian dari aku...aku rasa ni first time aku tulis hal hati dan perasan ....sebab apa tau..

sebab benda yang exactly sama berlaku kat aku..dan cam tu lah aku respond...and aku letak full stop terus...so hati aku tak melara panjang..tak untung apa pun, dia happy je, aku pulak nak sedih-sedih..pehal..

dan percayalah setiap aturan hidup kita ni, ada hikmah di sebaliknya...dan percayalah, there is perfect guy for you out there, cuba maybe u tak cross path aje lagi..usaha dan doa selalu...Insyallah...I have found mine and bila aku dah jumpa si dia tu, aku bersyukur dgn semua kesakitan yg aku dah lalu dulu...ia mengajar aku utk lebih mengenali hati seseorang...

and aku percaya, money is important, but when given a choice between money and happiness, I choose happiness...tp pada yg lebih baik dari aku, rezeki lebih baik dari aku, they got both..whatever it is, the most important things in relationship is LOVE and TRUST...

sekian dari saya...ingatan ni utk diri saya sendiri ye...

p/s: To Lee and Uncle Al, maybe sebab saya dah banyak sgt tulis minit kot yg jadi emo cam ni pulak ..he he he...and also, semua points aku tulis kat atas tu apply to both gender ye..sbb ada jugak girl yg perangai cam ni...he he he

8 comments:

Anonymous said...

Marie,adoi tu dia ni semua mesti perkara perkara berbangkit di mesyuarat EGM OWC/KJHI/MLC punya pukulan LOL..Uncle salute you lah tabik spring tang "sebab benda yang exactly sama berlaku kat aku..dan cam tu lah aku respond...and aku letak full stop terus...so hati aku tak melara panjang..tak untung apa pun, dia happy je, aku pulak nak sedih-sedih..pehal.."
Thats the spirit,ikan kat pasar tu bukan satu jenis aje macam2 ada.Cinta ??? kata ini simple, hanya 5 huruf memang tapi berarti luas dan sangat dalam. Kadang2 menyakitkan kadang2 juga menyenangkan. Maka walau banyak orang yang merasakan sakitnya dan berhenti untuk merasakan nya kembali, tapi banyak juga yang tak jemu2 atau serik2 dan ingin mencobanya lagi…..kita kan just a normal human being but if we are sincere enough insyaallah jodoh tak kan kemana pas tu pandai2 lah sesuai kan diri with one another tapi dunia ni cam tu lah banyak dugaan and if the love is not strong enough tak leh tarik handbrake jadi teh tarik lah hehehehe hi ada kisah cinta setia and 3 rd party interference end of day tak berpisah sebab the love is strong nah tu dia panjangnya comment but ambil yg baik and throw away the bad ok..ni dia cerita PERCINTAAN LANGIT DAN LAUT.

Dolu dolu, langit dan laut saling jatuh cinta. Mereka saling
menyukai di antara satu sama lain. Oleh sebab sangat sukanya laut
terhadap langit, warna laut sama dengan warna langit. Oleh sebab
sangat sukanya langit terhadap laut, warna langit sama denga warna
laut.

Setiap senja datang, si laut dengan lembut sekali membisikkan kata2.. `Aku Cinta Padamu’ ke telinga langit. Setiap kali langit
mendengar bisikan penuh cinta laut terhadapnya, langit tidak
menjawab apa-apa , hanya tersipu-sipu malu dengan wajah kemerah-
merahan.
Suatu hari, datanglah awan. Melihat kecantikan si langit, awan terus
jatuh hati terhadap langit, bak cinta pandang pertama. Tetapi tentu
sahaja langit hanya setia mencintai laut. Setiap hari, langit hanya
mahu melihat laut sahaja. Awan berasa sedih tetapi ia tidak berputus
asa mencari cara dan akhirnya mendapat satu akal. Awan mengembangkan
dirinya seluas dan sebesar mungkin, serta menyusup ke tengah-tengah di antara langit dan laut. Ia berusaha menghalangi pandangan langit dan laut terhadap satu sama lain.
Laut berasa marah kerana tidak dapat melihat langit. Laut
mengeluarkan gelombangnya bagi mengusir awan yang mengganggu
pandangannya. Tetapi tentu sekali usahanya tidak berhasil. Lalu
datanglah angin yang sejak dulu mengetahui hubungan cinta langit dan laut. Angin berasakan perlu membantu langit dan laut menyingkirkan awan yang mengganggu perhubungan mereka yang sekian lama terjalin.
Dengan tiupan keras dan kuat, angin meniup awan. Lantas terpecah-
pecahlah awan menjadi berselerak ke banyak bahagian, sehingga ia
tidak berupaya lagi melihat langit dengan jelas dan tidak mampu lagi
untuk mengungkapkan perasaannya terhadap langit. Kerana rasa
terseksa menanggung perasaan cinta yang menggunung tinggi terhadap
langit, awan menangis sedih.
Hingga sekarang, kasih antara langit dan laut tidak dapat
dipisahkan. Kita juga dapat melihat di mana mereka menjalin kasih.
Setiap kali memandang ke hujung laut, di mana ada garisan horizon
yang menemukan langit dan laut, di situlah mereka sedang bercinta.
hah tu dia Uncle pun dah gundah gulana kelam kabote dengan n3 Marie kali i terus merepek hahahahaha,tapi ingat satu pesanan yang Uncle pernah beritahu Marie.Make Yourself Happy Before You Can Make Anyone Else Happy,salam dari UNCLE AL MAL.
cc.Mokcik Azwa
Lee Toronto.

marie said...

Uncle ...betullah, ni bahana hari-hari dok tulis minit OWC/KJHI/MLC lah ni..hati dah jadi kelam kabote dah ni...

and tq sebab kongsi kisah cinta langit, laut dan awan..I believe angin tu simbolik cinta ye...tu lah beza orang berpengalaman menulis, bahasa yang tersirat tu amat mendalam, pandai2 tu read between the lines tu...cantiklah bahasa cerita Uncle...bravo..

Uncle, saya pun setuju, ikan dan bunga kat pasar tu banyak lagi..jgn kerana serik makan ikan yang satu, terus tak nak cuba makan ikan lain pulak...sapa yg rugi, perut kita jugak...org2 yg suka makan, biasanye tak mudah serik..ha ha ha...

apa-apa pun, saya harap saya kekal bahagia cam Uncle and Lee lah...banyak dah belajar dari sifu ni, sama ada nak buat ke tidak aje...kena kumpul keberanian sikit...

Ok Uncle...see u again...orang kat toronto tgh summer tu...sure banyak pakai eyemore tu..

Anonymous said...

Marie,ni lari topic kit nak bagitau kat Marie sebab terbaca kat blog Azwa about jari jemari hehehehe,gambar Marie masa pegang chopstick gan anak last 2 n3s jari memegang chopstick gunakan ibu jari dan jari kedua dari kiri,satu lagi di alas olih satu jari tengah dan jari yg slalu nya pakai cincin(tak clear kut2 marie pakai cincin di jari kecik) dan jari kecik resting on the table menunjukkan Marie ni suka senyum,ketawa slalu,muka memandang ke arah tepi reflects alertnes, ada lagi tapi tunggu gambar baru ok nanti habis ilmu hahaha nah tu nak bagi kit aje dulu ok salam dari Uncle nak booking slot raja lawak kat ASTRO AZWA nak join. AL MAL.

Lee said...

Akak, ni saya nak tanya sikit hal....saya ada problem, nak your advice.
Ada dua perumpuan nak saya, satu umur 76, satu tu muda lagi, tetapi dia ada lima anak, umur 35....
saya da chakap saya da kawain, itu pun they say tapa la, they boleh jadi my spare.....

So, how...how? Nak chabut pergi Thailand, potong rambut botak ke...jumpa lawyer mintak tolong?

Arhaaa ha ha ha.
Marie, Holy Smoke, your advice to your friend is very good....begitu la boleh buat part time after office kan?
And you get Al be consultant. And in terms of legal advice ada Mokcik Azwa.....only thing she charge Rgt 250 for one sentence.
So ask her all short form questions.

Marie, I enjoyed your this posting...very interesting.
Okay, bila I ada SYT problem, I datang.
You have fun, keep well, Lee.

feyna said...

ha tu diaaaaaa! suka suka suka suka suka!

tahniah sbb akak berjaya mengeraskan hati and tahniah jugak dah jumpa abg syed. hehehehh

memang depa ni tak worth it langsung to be cried over! (emo gak ni)

marie said...

Uncle...muka pandang ke sisi tu selain reflect alertness..sebab muka dah bulat sangat...ha ha ha..

cincin kat jari kecik tu kena slow-slow sikit sbb cincin tu cincin kahwin, dulu kat jari manis...tapi sebab dah ++++, dah dia kena duk kat jari kecik je..he hehe

marie said...

Ok adik Lee...kalau dah 2 orang berebut ni, u kena tengok yg mana lagi memerlukan...yg umur 35 dgn 5 anak tu rasanye lagi perlukan u..yg umur 76 tu, rasanye perlukan u utk teman dia sorang-sorang kot...tp i rasa cam buang air liur pulak advise u ni sbb u dah kata, u nak stay with the one tu je...so apa lagi, u jgn nak guna ayat-ayat kelakar ye..cakap aje straight to the point, Hati u dah dipenuhi oleh seorang aje..takde ruang dah nak himpit-himpit, nak sumbat lagi satu..ha ha ha..

ops..kalau dgn kak azwa, kena pakai bahasa sms..sebab short and harap2nya, charge dia pun kecik je lah..ha ha ha..

marie said...

cik tem...ha ha ha...lagi cepat tekan handbrake, letak full stop, lagi cepat both can go on with their life kan...hopefully, both will find happiness with their choice..

ha ha ha..so class nasi dagang kita on ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...