Thursday, July 21, 2011

ish...aku tak tau nak komen apa tp geram tul...

hari ni dlm paper ada kes budak tadika kena heret dgn van...

tak sanggup aku nak letak gambar kat sini sbb ngeri tengok kecederaan dia tu...siap nampak tengorak...

ish...mmg menitik air mata aku tengok muka adik haziq tu...mmg sakit tul tu...korang bolehlah google ye...or tengok kat blog lakaran kehidupan (link ada kat blog aku nih...)

benda cam ni bukan first time dengar...dah pernah jadi pun sebelum ni...

pada pemandu van/bas sekolah ni..pleaselah make sure budak2 tu, betul2 dah turun, dah selamat melintas jalan, dah masuk ke pintu pagar or atleast dah selamat dlm pimpinan ibu-bapa/penjaga mereka...barulah korang masuk balik ke tempat duduk...tolonglah rajin sikit angkat bontot tu, turun tengok budak2 tu selamat...lagipun, budak2 tu bukan naik free, depa bayar kan...

tapi kalau mcm kes anak aku pulak, cikgu tak sempat turun bukak pintu van, dia dah sibuk bukak pintu...mmg kenalah pukul dgn cikgu tu...dah tu, balik rumah, si abang mengadu kat aku kan...

so apa lagi..mmg kena tambahlah lagi sedas dua dgn aku....seram wehhh aku dengar walaupun masa tu, dia nak melompat turun kat halaman rumah dah (dalam perkarangan rumah pengasuh dah..) but still aku marah dia....

anyway, doa aku utk adih haziq dan keluarga...semoga tabah dgn dugaan ini...

dulu masa Adam kena warded 2 minggu kat ICU sebab melecur kena kopi o panas...mmg rasa mcm hati ni kena tarah-tarah tau bila dengar anak kau menangis2 masa nurse buat dressing...dah lah dia baru umur setahun..dah lah aku baru aje tinggal dia tak sampai sebulan kat jagaan ayah dia...sabor ajelah (aku tak nak komen jugak sbb aku kena faham jugak situasi suami aku time tu)...sampai sekarang parut kat badan dia ada..boleh nampak kat gambar dia makan burger tu...

4 comments:

Anonymous said...

Driver van/bas sekolah kat Malaysia ni nak kejar 'trip' mcm bas ekspres juga. Klu sekolah lewat sikit keluarkan murid, mereka dah hon-hon kat luar pagar, tanda protes. Jangan haraplah mereka nak tengok budak-budak tu dah selamat ke belum turun sebab...sebabnya itulah mentaliti mereka!

Anonymous said...

Marie,it's so sad that it makes one angry at this
unneccessary and should not happen incident if
care and safety are put as top priority and not iresponsible
and careless attitude of these drivers. When happens
to them only maybe they will realize but then it be too late.
Let's pray and let this incident be an eye opener to all concern. Fr Al mal

marie said...

Anony: yep, betul...mmg susah nak tgk driver yg turun bukakkan pintu van tu...saya hari-hari htr anak ke sekolah, so far hanya sebuah van aje yg saya nampak pemandu dia turun bukak pintu van...yg lain, pandai-pandailah budak2 tu turun sendiri...ish..geram tul..saya harap benda-benda cam ni tak berlaku lagi lah...sedih tgk budak2 tu..

marie said...

Uncle..betul uncle...attitude tu mmg kena ubahlah...kesian budak2 kecik ni, permanent scar tu satu hal lah..trauma tu yg lagi teruk nak handle...

kesian sgt tengok gambar that boy tu..harap2 depa ni ambiklah iktibar...

Salam Uncle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...