Wednesday, August 3, 2011

camne cite dapur aku ramadhan ini

aku still lagi berjaya memasak utk setiap waktu berbuka...walau kelam kelibut sikit sebab sampai rumah dah kul 6.30 ptg...

tung tang tung tang kat dapur....siap jugaklah menu berbuka...

hari pertama menu special sikit sbb aku cuti hari tu...nak kena jadi supporter pada twin tu..almaklumlah hari pertama memang rasa azab sikitlah...settle hari pertama, lepas tu dah ok sikit...so hari pertama tu aku buat nasi tomato, ayam masak merah dan kailan goreng...dessert buat serawa durian...durian murah sekarang ni..

hari kedua..aku buat siakap 3 rasa (versi aku yg sempoi ajelah) dgn udang nestumm, ulam kacang botol dan dessert aku perangat kan aje serawa durian tu sbb ada balance sikit lagi...

tapi kali ni dapur aku tak buat shooting cam tahun-tahun lepas...sebab aku tak sempatlah nak pi ambik kamera nak posing-posing...dan ini menyebabkan aku rasa aku kena jugak beli handphone baru yg ada kamera...sbb aku dok harapkan suami aku kasi besday present handphone baru tapi non ada...aku rasa dia mmg nak serik nak kasi aku hp kot sbb ni dah masuk 3 kali kot aku hilangkan...sabor ajelah...

tapi kot takde hp pun, gelang emas I terima tau...ha ha ha...(dia still hutang aku hadiah besday ni....waaaa!!!!)

9 comments:

Anonymous said...

Marie, patut lah uncle dapat aroma sampai kat penang,rupa2 nya Marie masak siakap 3 rasa adoi bestnya,ni yang buat uncle sleepwalking ni,nak tiru menu lah,hehehehe,pos laju kalu masak lagi ya,hehehehe,selamat berpuasa dari Uncle AL,

Anonymous said...

Marie ya lupa plak,tung tang tung tang bunyi periuk ke,bunyi senduk ke,bunyi sudu garpu ke,ni nak buat compose lagu all the words you use ahahahahahaha,bolih jadi top hits lah,i like hehehehehe Uncle AL.

pizli.mw said...

Hehehehe, kitaorang sampai rumah awal jugak sempat jalan pergi beli kuih lepas tu balik Liza masak..

marie said...

Uncle...awal2 ni banyak idea nak masak apa tp nanti bila dah separuh ramadhan, silap2 ikan kembung goreng dgn kicap pedas je...ha ha ha...

selamat berpuasa jugak uncle..

marie said...

pizli...syoknye rumah dekat dgn tempat kerja..sempat buat macam2...bestnye...

kat putrajaya ni kalau kuar 4.30 ptg pun, still jem teruk...tu yg biasa kuar jam 5.20 ptg cam tu...gi ambik anak semua, last2 sampai umah dah 6.30 ptg dah...he he he..masak apa ygs sempat aje..

MOKCIK AZWA said...

Marie..tak pa la kembung goreng pun asalkan puas hati kita menggorengnya hehehe.. kalau beli pun jarang menepati citarasa alahaiii

[statement menyedapkan hati sebab petang ni nak masak kembung goreng jer harharhar]

Anonymous said...

Marie hari ni buka posa ada bubur kacang,hehehehe ni tengah nak suruh anak main guitar lagu...lama ingat tak?uncle nak nyanyi tuk aunty...hahahahahaha
Hoi nasi goreng
Hoi bubur kacang
Mee rojak hoi nasi
Hoi bubur hoi mee siam

Hoi nasi goreng
Hoi bubur kacang
Mee rojak hoi nasi
Hoi bubur hoi mee siam

Tukang masak kerjanya enteng
Bangun pagi masak nasi goreng
Campur cili campur udang kering
Bila makan mata naik juling

Memang lazat memang sedap
Kurang masin boleh tambah kicap
Nasi goreng sudahlah terpuji
Seantero dunia seluruh negeri

Hoi nasi
Hoi nasi
Hoi nasi
Hoi number one

Tukang masak kerjanya senang
Habis masak cekik bubur kacang
Campur gula hai setengah dulang
Bila makan rasanya trang tang tang

Memang manis memang lemak
Kalau ngakit ngak boleh banyak-banyak
Bubur kacang sudah lah terpuji
Seantero dunia seluruh negeri

Hoi bubur
Hoi bubur
Hoi bubur
Hoi number one

Ada dua tukang masak cukup cekap
Bangun pagi asyik nak bercakap
Cuba makan aku punya rojak
Gerenti baik engkau punya otak

Memang special memang pedas
Salah makan engkau cari kipas
Rojak bandung sudah lah terpuji
Seantero dunia seluruh negeri

Mee rojak
Hoi rojak
Hoi rojak
Hoi number one tetap bubur kacang.

Cannot wait nak buka posa heheheheh
dari uncle al penang.

marie said...

ha ha ha Azwa..betul tul..asal kita puas hati mengoreng...beli dan goreng sendiri boleh pilih ikan besar2 and jimat...beli yg siap goreng, silap2 yg kecik pun dah RM4 seekor..lagi haru kalau rentung...sakit hati aje makan...

tp sebenarnya kembung goreng, kicap cili api dan nasi panas adalah one of my favorite...boleh tambah pinggan nasi ooo..

marie said...

amboi Uncle...petang-petang hari ni di kala auntie sedang bertwist tanggo kat dapur tu nak buat bubur...uncle boleh layan lagu lah pulak...ha ha ha..jgn sampai Queen of the house ambik mic pulak ye...kang bergema kan, semua terus tak ingat lirik..ha ha ha...

saya minta maaf lah ye uncle, kalau auntie ambik mic, saya kena ikut side dialah sbb woman power kan...ha ha ha...

selamat berbuka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...