Monday, October 31, 2011

Terengganu vs N9

bila kau sorang2 pompuan dalam umah kan...memang kekadang kau rasa disisihkan..esp bila part bola ni..

tapi aku rasa kira ok jugaklah pasal suami aku ni bukan kaki bola..ssepanjang aku kahwin dengan dia, tak delah dia over nak tinggalkan aku pi layan bola kat kedai mamak ke..hatta astro kami pun tak ambik sport....

tapi aku tak taulah, lately ni dia cam ambik port pulak dgn bola ni..esp kalau team terengganu main...bila aku tanya dia apasal dulu dia tak ambik port pasal team terengganu ni...dia kata, sebab dulu team terengganu main cam hampeh..now dah cantik dah game..

entahlah, sebab dulu kini pun aku mmg tak tau apa game yg cantik, apa game yg tak cantik...tapi kalau tanya player mana handsome, mana tak..maybe aku tau lah...ha ha ha..

pastu tiba2 last week dia dah cakap kat aku yg dia nak pi tengok game final terengganu vs n9 nanti..ke main awal lagi tu dah bagitau aku...ni sejak aku kahwin ni, ni lah first time dia nak tengok game kat stadium...kan kalau aku tak kasi, di kata menyekat kebebasan kan...kalau aku kasi, confirm dia tak balik tidur umah sebab dia tumpang umah adik dia..dia pi dgn BIL aku..and pagi ahad, ada kelas lagi kat bangi, so tidur bangi aje...

tu dia penangan bola...sampai tak balik tidur kat umah tu...aku buat2 lah merajuk-rajuk sayang kekonon...dengan harapan dia batal nak pi tengok game tu....tapi betuilah, maybe masa awal kahwin dulu, boleh jalan lah trick aku ni..now...yenadeh lah...tak kuasa dia nak lawan...siap dia pulak yg dok pujuk2 aku bagi bawak twin tu sama...mak aiiii...ni dah lebih2 ni..."alah Mie...ramai je orang yang bawak anak pi tengok game skrg ni..kesian bebudak tu.."

wah..banyak cantik...dah tu, nanti aku dok sorang2 gigit jarilah kat umah...no way ye....hang pi lah sorang2..ha ha ha...

dan hari sabtu tu, ke main baik lah dia nak ayat aku kan..kejap2 call..kejap2 call...lagi satu aku rasa dia rasa bersalah jugak tu tinggal aku kat umah dgn anak2 aje tu...tapi sebab aku kesian pulak dengan dia, aku tak kuasa pulaklah nak mendera jiwa dia nak tengok game dgn tenang kan...aku layan ajelah tiap kali dia tepon tu...tanyalah ramai ke orang kat sana...game start kul berapa...makan apa kat sana...bising tok sah cakaplah background tu...cam gendang pun ada aku dengar...

and anak2 aku pulak dok cakap nak tengok game kat TV..aduhlah, ni yg aku tak suka bila demam bola ni datang..aku nak tengok tv pun tak senang...tapi orang kata doa ibu ni besar kan...alih2 kul 8.30 mlm, dah hanyut di alam mimpi pun bebudak 2 orang tu...ha ha ha..tenang aku tengok tv channel sukahati aku aje...kih kih kih..

and yg paling tak tahan tu, terengganu kalah tu..patutlah senyap aje sampai ke pagi..last tepon aku bila terengganu score 1 gol...pastu senyap dah...

ha ha ha ha..dah lah member first time pi tengok game kat stadium kan...team dia kalah pulak tu..

pagi ahad tu, si kembar tanya sapa menang...manalah aku tau kan..depa call abah depa...sekali aku tengok riak muka pun aku dah tau terengganu kalah...

"Ibu...kita ni nak sokong terengganu ke n.sembilan ni..kita dok negeri sembilan kan..?" kata abang Johan lah...aku macam ehhh!! bukan selama ni korang dok sokong terengganu ke..siap nak beli jersy terengganu lagi kan....ha h aha

"Adik sokong negeri sembilan lah.."..yang ni lagi teruk, tak boleh menerima kekalahan..cepat ajekan adam tukar team kan..sungguh tak setia..padahal semalam, ke main dok mintak terengganu menang....dasar pengkhianat kan...ha ha ha..

and sampai hari ni, suami aku tak berbunyi pasal terengganu kalah...LOL..kesian dia...

12 comments:

pizli.mw said...

Saya senyum je sepanjang baca post ni hehehe.. (dapat relate)

Small Kucing said...

Betul jugak cakap dia...duduk kat N9...sokong N9 la

MOKCIK AZWA said...

owch Marie.. sungguh azwa memahami hahahaha

My soulmate malam tu siap pi kedai mamak dgn kawan dia sebab nak tengok bola. Azwa ok jer sebab nak tengok channel lain, tapi nak dijadikan cerita tertengok part gol mudah yang dijaringkan oleh N9 tu.. tup2 lepas tu Hai-o pulak jaringkan gol. Azwa sms cik abe..'baliklah yang, Ganu dah kalah dah tu"..tak berjawab hahahah.. taklama pastu kawan dia hantar cik abe balik dgn senyum kelat muahahaha...adusss... tak apa, tahun depan cuba lagi team Penyu..

ctpujie said...

huhuhu..xpe ganu cube taon depan ea..hee..xjmpe pon husbnd cik marie (mcam stadium besar opis kte neh jer kan) kikiki

marie said...

pizli...tu lah, sebelum ni sokong terengganu, bila dah kalah, dan dan nak tukar team pulak...sabor ajelah..

marie said...

SK..tu yg depa dilema tu, mak ayah asal terengganu, dok kat N9 tapi selalu depa sokong terengganu, cuma bila dah kalah tu yg rasa nak tukar team tuh...he he he

marie said...

ha ha ha..ye ke azwa, hubby u pun pi tengok game tu ke...tapi memang kesianlah depa kan, team kalah...kemarau panjang lagilah tu nak dpt piala malaysia...takpelah, nest year ada lain...kita cuba lagi...ha ha ha ha..

azwa, mesti masa tengok muka hubby u tu, cam tak sampai hati ye nak komen apa2 pasal team dia kan...LOL

marie said...

oit..mamabetty pun hobin jang hobin kat shah alam ye...mmg tak nampaklah kan kat stadium sebab kena duduk side lain-lain kan...anyway, tahniah yo team mamabetty menang...tak sia-sia ke stadium ye..:)

Anonymous said...

Marie,memang Uncle respect lah tulisan dari hati meluahkan isi hati dalam tulisan n3 kali ni,memang betui lah your invisible wall a place for you to pen your thoughts,Uncle pun jadi serba salah nak sokong team mana as i know you are from TGanu and staying in N9,so Uncle ambik side ADIK,mula2 Ganu pas tu N9,tak salah kan betui jugak analisis ABANG dan ketegasan ADIK,ahahaha,so all in all bright future the twins as they stick to the winning side even with a simple excuse of living in N9 ahahahahaha and you can rest assure they be winners when they grow up just like you a winner in all you do,Syabas twins hehehehehe,Uncle AL sokong habis,next year kalu TGanu menang ANOTHER EXCUSE IS THAT WE ARE FROM TGANU AHAHAHAHA,SALAM dari Penang yang sokong N9 uncle AL.

Lee said...

Hi Marie, we hardly get any football games here, more baseball, ice hockey and basketball.
Anyway, I'm not much of a football fan, except when the World cup is on.

Ha ha, love your humour. Hey....at least he now interested in football only. Imagine if football, golf, tennis? Badminton....or fishing, Habis cherita , ha ha.
I used to be gone few days old day, fishing.
Wife more worried about storm at sea, or fish pull me into the sea, ha ha.

Tapa la, Marie...better he watch football than other activities....
When Trengganu plays Penang, ahhh, then you boleh ikut pergi Penang....Al and gang boleh belanjah makan at the club. Ha ha.
You stay easy, Marie, have a nice day.
Lee.

He goes see football, you go shopping....

marie said...

Uncle Al...tu nanti belum lagi kalau ganu lawan penang..habislah kita..terus jadi pihak2 berkecuali...ha ha ha..

tu lah dua orang kembar tu, bile tau aje n9 menang, start dah nak cari excuse nak tukar team..sbar ajelah...

marie said...

Lee....tapi kena be careful jugak Lee, sebab awek-awek yang pi tengok live game ni pun hot-hot tau...tapi takdelah boleh lawan awek Canadian sambut halloween...yang tu extra hot tu..ha ha ha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...