Monday, June 18, 2012

Sup ikan yang pertama

wah..ni semua kisah makanan yang pertama kali aku buat..ha ha ha..

aku selalu jugaklah beli sup ikan ni kat kedai makan tapi buatnye tak pernah...kat umah aku ni, asyik-asyik singgang ikan aje...sebab favorite semua orang dalam umah ni...

and satu hal lah suami aku jenis tak makan ikan dalam kuah...ikan aje yang dia tak makan tapi kuah ikan dia nak...dia jugaklah yang selalu suruh masak singgang ikan aya...sebab dia suka kuah ikan tu tapi isi ikan tu, aku and anak2 aje lah yang makan...and aku kena goreng ikan sekeping utk dia...

aku and anak2 pulak spesies perut semua boleh masuk..no hal...ikan kari, ikan goreng, ikan sungai, ikan darat, ikan laut...semua kami makan...

and minggu lepas aku teringin pulak nak try sup ikan merah...aku rasa yang jual kat kafe tempat aku ni, sedap tuh...so aku trylah buat....

rasanye...ermmm oklah kot tapi tak sesedap yang aku makan kat kedai....and this time, suami aku tak boleh nak makan kuah tu, dia rasa cam rasa ikan, cam hanyir pulak..loh, dah nama pun sup ikan kan..he he he...

 kesian aje kan..takde bawang goreng, takde daun sup..tonggel aje hah...

and ni lauk malas aku...buttermilk prawn...rasa manis2 gitu..anak2 aku suka sebab manis kot...

jemput-jemput...

2 comments:

Small Kucing said...

wahdui seksa ni..dua dua nampak sedap belaka

marie said...

SK...dua-dua tu rasanye biasa2 jah...auntie kena up skill lagi nih...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...