Thursday, November 4, 2010

Cite pasal Astro

Astro masa mula2 dulu..mmg bestlah sbb betul2 aku boleh layan cite dia...

tapi la ni..bila twin tu dah makin besar, dah pandai pilih channel dia, dah pandai mengamuk kalau tak boleh tgk kartun..

mmg banyak kalilah aku terpikir nak potong aje astro tu..

tapi sbb aku pulak nanti yg x dpt nak tgk rancangan foods semua tu...mcm rugilah pulak..

lagipun channel discovery and nat geo pun selalu ada doc. best2...

skrg ni dah ada astro beyond pulak..mmg tarikanlah pd yg ada LCD, HD, LD segala D lah..

cik abang dah lama nak upgrade ke beyond ni..

tapi bila aku tau yg kita kena bayar rental RM20 sebulan extra just for the HD tu...aku rasa cam tak berbaloi, nak2 aku bukan kisah sgt pun dgn kualiti gambar..janji cite sedap...cite hitam putih P.Ramlee tu pun still mengasyikkan walau takde HD segala kan, hitam putih lagi..yg penting kualiti cerita...

dah tak nak ambik beyond tu, cik abang dok usha aku ambik Movie Channel pulak..

lagilah aku kata..bukan kita dpt tgk pun movie tu nnti..berebut dgn cite kartun aje..

tapi...



boleh....



time-time...



aku ....


dok...

pening dgn ....

PTK tu...





aku pi tepon Astro, kul 4 ptg..mintak nak upgrade ambik Movies Channel...





wah...Astro mmg betul2 pantas ye dlm hal ini...

sebab tak sampai 20 minit aku call...




aku dah boleh melayari cite 2012 di channel 411...



yelah kan..sebab caj dah di kira dari hari kita dpt siaran kan...



and akibat Movies channel ni...


cik abang..hari2 tidur jam 2-3 pagi...giles dia melayan...


bagus..bagus..tak sia2 mak masuk Movies Channel ye..

yg pasti, bil yg aku kena bayar akan bertambah lepas ni...+ lagi bil elektrik jugak...

2 comments:

faryna said...

kak, alang2 da amik movie channel tu.. amik je la beyond.. seriously sgt berbaloi.. sbb skang ni da ada 14 channel yg ada HD... x lama lagi dorang mmg akan tambah2 from time to time.. siyes berbaloi sgt2...

racun ni racun.. amik la HD.. tunaikanlah permintaan abg syed tu.. hehe

saya pon puas hati amik movie package.. sbb husband melayan segala mak nenek movie yg ada kat 3-3 ch tu.. hehe..

marie said...

adush faryna..nanti sampai Rm100+ pulak utk astro...baik buat makan..kih!kih! menambahkan berat badan je kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...