Tuesday, March 24, 2009

Alahai Sayang

Ok...hari ini sudah 5 kali suami saya menelefon dari pejabat ye....pasal my off day on this coming 26 and 27 Mac ... sibuk tanya bila dia nak ambik cuti, pastu nak buat apa..pastu nak masak apa malam ni..takde kerja gamaknye dia hari ni..

kan plan asal saya ingin merelakskan diri kan....and tiba2 terasa teringin juga utk keluar berdating bersama cik abang saya ni...sudah lama berbenor tidak pergi menonton wayang berdua..last sekali masa takde anak dulu..so that's means dah hampir 5 tahun tidak keluar menonton bersama..and terbayangkan jugak suasana lunch yg romantik berdua-duaan sambil kemudian berjalan berpegangan tangan di shopping mall mencari jam tangan saya (dah lama dok cari, tapi tak berjumpa lagi idaman hati..kalau jumpa tu, harga ye pulak tidak kemampuan)...

tapi bila rancangan itu di utarakan kepada si dia...

"hish! awak ni..tak kesian ke nanti kita je pi jalan2, adam and johan tak ikut sama. Abg rasa tak best pulak kalau tak cukup korum, nanti kita makan sedap2 kat luar, depa makan kat sekolah aje..."

ok..jawapan itu menyebabkan saya merasakan "hish! aku ni mak yg teruk ke?"

maka..."oklah, kalau mcm tu...kita bawak adam n johan keluar samalah..pi mana2 water park..pastu lunch..pastu balik umah..hari jumaat, kemaskan laman umah (garden ciput tu) and siapkan akuarium abang yg dah kering kontang sejak pindah tu..pagi jumaat tu, abang hantar anak2 ke school, saya pi facial jap (tu ajelah yg tinggal utk relaksnye).."

itulah plan setakat ini..

lupakan sahaja impian utk berdua2 dating cam time baru2 kahwin itu..

p/s: kadang2 suami saya membaca juga blog ni (3 bulan sekali kot)...harap2 dia setuju kuar dating berdua tu...heh!heh! menaruh harapan lagi ni

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...