Sunday, September 13, 2009

cari kasut! cari kasut!

Since lagu raya dah start berkumandang kat radio-radio kan...membuatkan mood pagi2 aku nak pi kerja berderai aje...yelah, kot dah bergema lagu Balik Kampung tu..memang dok terbayang kan umah mak kat kampung ajelah, dengan tiupan angin sempoi2 bahasa di tepi pantai kan..

lambatnye nak tunggu Khamis ni..


Plan nak balik kampung tu right after balik kerja..takde nak tunggu2 berbuka apa ke...hubby dah cuti start Rabu nanti..so dia kata, nanti dia pack semua brang siap2 dlm keta + bekal berbuka (haruslah rabu malam tu aku ke dapur lepas terawih kan)...pastu, bila aku balik aje...terus masuk keta..balik kampung..yeah!!! tapi perlu diingatkan ini adalah perancangan awal...yg terjadi belum pasti seperti dirancang ye....

persiapan anak2 semua dah siap tinggal baju melayu aje tak beli lagi...tak tau nak kaler apa lagi ni...abahnye tak nak beli baju melayu dah sebab baju melayu yg ada pun baru pakai sekali dua..tak berbaloi katanye nak beli baru..pastu tema warna tak kan nak sama dgn tahun2 dulu kan..tapi mcm jadi sama aje nanti ni..

lagipun tahun ni raya disambut sederhana...ongkos tak memberangsangkan...kuih raya pun aku order 3-4 jenis aje..oklah tu..adik aku order lagi 3-4 jenis jugak...so nanti bila sampai umah mak..memang berlambak jugaklah...

hari ni pi Midvalley..kekonon nak beli kasut raya utk akulah kan..sebab dah cari kat jusco cheras selatan..takde yg den berkenan..and kat midvalley pun tak be yg den berkenan..aku pun confius dgn apa yg aku nak sebenarnya..aku nak kasut hitam tutup sebab lepas raya nanti ada kursus ke Kedah...kena pakai kasut hitam..so beli awal2..tapi semua kasut hitam bertutup yg aku jumpa tak berkenanlah pulak..

last2 pi shopping barang2 nak buat carrot kek kat carrefour aje...

kata suami ku..kalau setakat nak beli barang dapur ni baiklah pi giant Nilai aje..kih!kih!...


Adam betul2 takde mood nak bergambar..kawan nak main game kat umah, kena ajak pi shopping..
mau tak hangin kan..dah lah org posa tu..


tengok tu...habis selebetlah tu bergambar..dgn tak pakai selipar ye...

tema kat Midvalley kali ni sama dgn KLCC...kampung style..



and hari ni jugak merupakan the first day, my twin preform their fast...1/2 day ajok..itupun sibuk dok tanya..'dah kul 12 ke ibu?"...

aku sampai dah telan air liur dah tengok depa makan KFC tu..tengoklah gaya tu..kemain sedap pulak KFC tu aku tengok ... sabar ajelah, bulan2 posa ni, ubi rebus cicah kelapa pun, boleh membuatkan aku kecor ayak liuk..

hingga menjilat tulang tu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...