Monday, November 2, 2009

rindunye nak memasak berdegang ni

skrg ni kan sesi berdiet kan...so makanan tu simple2 aje..selalunye sandwich aje...makan malam pun dah tak memasak nasi dah..dah almost 14 days ni tak makan nasi time malam...

and sebenarnya...I miss it..cooking memacam lauk masa dinner or during weekend...cooking for me is like mind therapy..destressing my mind after the office hours...I LOVE cooking...I enjoy it company...and now, I miss it tremendously...

suka sgt...balik umah..bukak tudung..pakai baju kerja tu dah masuk dapur, letak nasi...kuarkan lauk dari fridge..kupas bawang, tumbuk bawang..waaaa!!! dah lama tak menumbuk bawang ni...

tapi kalau ku masak berdegang ni..dgn hubby pun tgh diet nasi ni..sapa nak makan ni...twin tu makan simple2 aje...selalu nye ikan goreng, telur goreng, ayam goreng je...takdelah nak buat ayam masak merah, rendang ke, kari ke kat depa kan..memang tak makan pun...setakat kuah masak kicap tu yelah depa makan..

rindunye nak memasak ni..haruslah aku suruh suami aku makan malam semula...sebab aku nak memasak weh!!!! mind aku dah stress ni...

lagipun, bosanlah blog aku kebelakangan ni..takde gambar..yg aku ni pun satu..malas nye nak upload gambar dari kamera tu..lagipun, takde gambar makanan yg menarik..tak kuasa aku nak letak gambar sandwich yg aku makan hari2 tu..korang tengok pun mesti kesian aje kat aku..

aku makan jugaklah nasi time lunch tu tapi ambik sejemput aje..and curi2 jugaklah time suapkan nasi twin tu...masuk jugaklah mulut aku sesuap dua..opss 3, 4 suap pulak...time diet ni, nasi panas dgn ikan kembung goreng, buh kicap..menjilat jari jugak weh!!!

tapi tak pe...aku ada target sampai akhir tahun ni...dah dpt target weight aku tu..aku kira maintain ajelah...tapi banyak kilo lagi ni nak turun ni..

korang doakan aku berjaya ye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...