Thursday, November 4, 2010

Pantai Morib

ni masa aku tgh2 tensen nak PTK kan...(yok yok ooo aje kan aku ni, mcmlah hebat sgt persediaan tu...)

ptg minggu last 2 week, sesaja ajak cik abg ke Morib..

pergi dah petang...and cuaca pun cam mendung aje...

pantai Morib ni bagi aku, takdelah indah sgt compare dgn pantai depan umah mak aku..

sebab pantai dia, pasir dia takde langsung mencerminkan kata2..golden beach ye..

sebab jenis cam selut sikit...

yelah, belah selat melaka kan...yg kat depan umah mak aku tu, menghadap laut Cina Selatan...so memanglah berbeza kan..

tapi oklah utk sesaje berjalan walau aku tak galakkan sgt korang mandi...aku rasa air dia tak bersih sgt...pantai pun tak membiru

tapi still lebih baik dr cadangan awal cik abang nak ajak pi Midvalley..penat dah aku pi shopping mall ni..kot dia nak kasi aku Rm1000 ke, suruh aku belilah apa2 aku suka, ok jugak...ni sekadar nak jalan2..malas lah weeehhh...

Ni Gold Coast Morib Palm Tree Resort tu...rupa-rupanye kalau dtg hujung minggu, dia tak kasi masuk area dia kecuali kau tu guest dia lah...dah tgk dah harga bilik, mahal siut sampai RM800++ semalam...tapi kalau aku mampulah, aku nak duduk chalet yg paling hujung kat tgh laut tu...cheh..kalau aku mampulah...

hasil tangkapan anak2 aku hari tu..dptlah bawak balik ketam seekor...

dan ikan kerapu seekor..(ye ke ikan kerapu tu...kira ye lah sebab vogue sikit kan ikan kerapu, dari ikan kembung kan...)

tapi siyes, cik abang aku siap bawak balik ikan ni walau aku dah sound kata, cam dah tak fresh ni..tapi masa tepi laut tu, taklah berbau sgt ke tak freshan dia tu...dlm keta, mmg dah bau..

tapi org tu degil kan..rajin dia pi siang ikan, potong dua, letak garam kunyit...aku malas nak layan kalau org dah degil kan..mcmlah takde ikan lain dlm peti ais tu..

time dia nak goreng tu, baru dia sedor bau ikan tu..(agaknye hidung tersumbat kot)...mmg ke baldi sampah lah kan...

tu lah ..degil tak nak dengar cakap chef ni...ikan terdampar pun, boleh dia ingat nak makan...kwang!kwang!kwang!..

harus aku beli batang pancing utk dia kan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...