Monday, January 17, 2011

Chef-chef comel

ni aku nak cite pasal chef-chef memasak yg comel-comel belaka ni...

kalau korang tengoklah kat channel 711...ada 1 rancangan realiti tv..

Junior Masterchef Australia.....

courtesy from tv.com (dr google)

aku ni mmg takdelah tengok pun all the reality tv cam Idols (time Idol yg fantasia dulu je aku follow), biggest loser ke apatah lagi yg jenis2 matchmaking semua tu...and baru-baru ni ada trailer pulak pasal True Beauty...cite cam sama jugak, cari yg paling cantik...pening aku sebab asyik2 fizikal beauty jugak yg depa dok define as true beauty...sedangkan true beauty tu should come from inside kan..kita dah banyak dah contest2 cari most beautiful ni, miss universe lah..miss world lah..mcm2 miss lagilah...

sorilah aku melalut pulak pasal reality tv ni..

ok..balik ke cite chef-chef comel2 ni...

aku ni kalau hari kerja, mmg tidur awal..biasa kul 9 mlm aku dah naik tidur..bukan apa tp sebab 2 heroes aku tu tidur dgn aku lagi (tak reti-reti lagi nak tidur sendiri...) makanye, aku kenalah masuk bilik awal sebab aku tak nak bebudak tu tidur lewat...biasa by kul 9.30 mlm tu, mmg dah dooze off lah...

tapi disebabkan cite ni...aku tidur lewat tau...kul 11 mlm gitu sebab 2 jam cite ni, lepas tidurkan depa, aku jingkit-jingkit kuar bilik nak layan cite ni..ni time first saringan lah...dr 5000+ calon, depa shortlisted to 50 orang..and from that 50, pilih lagi 20 orang...ni tgh proses pemilihan 20 orang tu lah..

hari ahad petang tu, ada ulangan lagi...aku layan lagi..

kenapa aku suka sangat...first, sebab aku mmg suka tengok rancangan masakan, nak-nak yg jenis travel2 tu, Man vs food ke, chef at home ke...bizzare food ke..mmg aku suka..tapi aku tak pernah tengok rancangan hal-hal contest reality tv food ni cam iron chef ke, masterchef ke..sebab aku ni senang sedih tengok yg tersingkir tu...

tapi tengok Junior version ni, mmg best....sebab chef-chef tu semua comel-comel..age between 8 to 12 years old...lelaki pun ramai...yg paling muda is the girl with red cap tu..comel sgt...lahir november 2001..

and korang jgn terpedaya dgn ke 'innonence' an muka-muka chef ni..sebab depa terror tau...potong-potong sayur, dice-dice semua tu buat ala-ala pro tau..aku pun tak reti-reti lagi nak dice-dice ala-ala chef ni...

peralatan memasak cam pisau tu depa gunakan yg plastik punya..tapi still tajamlah sebab aku tengok senang-senang aje boleh potong sayur semua tu...peralatan pun cantik2 cam kat kiddy aje, kaler terang-terang pulak tu...and nasib baik sekarang kan dah ada dapur hot plate tu je..takde dah api-api ni..so selamat lah sikit...

and paling aku suka..sebab semua budak2 ni masih nampak muka naive budak2 tu..takdelah yg bermake-up bagai, pakaian ala-ala evening dress ke sampai aku pun confuse, ni umur berapa tahun ni...18 ke...

yang chef-chef ni mmg nampak kesucian dan kecomelan wajah kanak-kanak tu...ada jugak yg trendy tu tapi still tak over lah (ada sorang tu rambut spiky tau, bila judge tanya sapa yg buat rambut tu, dia kata abah dia...)...tapi depa punya skil tu, kalah chef2 umur 25 tahun tau...

masakan pun dah ala-ala taraf chef tau...dgn teknik-teknik yg aku sendiri tak tau...and judges pun bagi comments yg baik-baik, beri semangat kat depa..kalau kurang rasa pun, still the judges gives a positive comments with..but...

aku suka lah...tak sabar nak tunggu next episode depa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...