Tuesday, March 20, 2012

dah dapat dah!!!!

hari sabtu lepas, aku terima sms dari penyewa apartment aku yang dia dah bank in kan duit sewa utk bulan April..he he he


tu lah yang buat aku sayang kat penyewa yang sorang ni, dia selalu bayar sewa awal...kadang tu 16hb dia dah bayar dah....and yang bagusnye, dia bayar time2 duit gaji pun dah nak kering kemarau kan...dulu masa awal-awal dia duduk, dia bayar betul2 akhir bulan...aku tak kisah lah sebab asal dia bayar sebelum 7hb bulan seterusnya....

pastu adalah 2-3 bulan dia bayar lewat, sampai 10 hb pun tak masuk2 lagi duit sewa..tapi aku tak pernah sound or hantar sms reminder ke, sebab aku rasa dia ni jenis yang baik lah...and yes, kalau lambat pun, dia still bayar and dia akan hantar sms minta maaf sebab bayar lambat....

and lagi yang aku suka pasal penyewa ni (single Malay guy), dia duduk rumah tu sesorang, rumah bersih sangat...suami aku pernah pi sana 2 kali sepanjang dia menyewa (dah dekat 2 tahun dia sewa kat situ)...sekali tu pergi sebab bilik air kami bocor, so bawak tukang paip utk repair...and yes, laki aku cakap, lagi kemas dari time kita duduk dulu....ha ha ha (nampak nooo aku bukan pengemas kan...)..pastu sekali lagi pi, masa raya tahun lepas sebab nak kasi buah tangan sikit kat dia...yelah, dah dpt penyewa yang baik, tuan rumah pun kenalah pandai jadi baik kan...and rumah masih tip top...kemas je...

and dulu masa mula-mula dia masuk umah kan, benda pertama dia tanya ialah.."kak, arah kiblat mana ye?"....tak ke sejuk hati aku mendengarnye...pastu dia tanya, surau kat sini kat mana?...lagilah sejuk hati aku kan walaupun sejak aku duduk apartment tu, aku tak pernah pun jejak kaki ke surau..suami aku pun pi time terawih aje haaa!!!...aku ni, dah mulalah berangan.."ni kalau jadi adik ipar aku ni, best nih..."...tapi ha ha ha...berangan je lah...

ok..sebenarnya aku nak cite, lepas dapat sms dia tu..semalam aku nak lah pi ambik duit buat belanja sikit kat ATM...sekali bila kuar resit, mak aiiii...duit aku bertambah lah....hari ni check maybank2u, rupanye duit refund income tax tu dah masuk rupanye....seronok oooo...kalau aku tau cepat cam ni, memang haruslah tiap2 tahun aku isi e-filing pada 1 Mac....

aku memang surprise lah sebab selalu kan depa hantar surat dulu, bagitau yg borang kita dah terima, dah proses and refund akan diberi dalam tempoh sekian-sekian kan...tapi this time, aku tak terima pun sebarang surat dari depa..yg pasti duit refund dah selamat dalam bank aku...and aku amatlah happy, suka hati, bersyukur....he he he..

ok..tulah aje nak kasi tau..so sapa-sapa yang isi e-filing awal tu, boleh lah check balance kat bank ye...mana tau duit dah masuk..yahoooo!!!!

7 comments:

ctpujie said...

rezeki nk g umrah tuh puan..besh nyer lah kan..hehehe..lg 2 ari nk gaji plak..waahhh.. =)

pizli.mw said...

Saya dgn wife dapat refund tapi claim submit bila rasa duit dah berkurangan (semalam) hahahahaha.. Kira sebelum tu isi je tapi tak tekan button submit tu hehee,

Small Kucing said...

dapat apa....??? wait...i go and finish reading the article dulu...too excited nak comment

Small Kucing said...

wadui...kalau la penyewa rumah ku macam you punya kan bagus....ni every month lambat...mesti kena hantar sms reminder.

Dulu ada previous tenant...lelaki...tapi wadui...rumah jadi sangat kotor tp baiknya ialah bayar tepat masa la...

but kira kena berterima kasih jugak la sbb mereka ada bayar. Pernah dengar penyewa from hell. Langsung 3-4 bulan tak bayar then cabut lari. Habis barang kat rumah porak peranda.

marie said...

pizli...ni mesti yang isi and simpan kan...he he he...takpelah, janji isi dulu, bila2 rasa sesuai, boleh tekan aje butang send....selamat dpt refund ye...

marie said...

mamarazi..yelah, penyewa ni macam2 perangai, ada yang tak bayar sewa, ada yang pindah malam-malam angkut semua perabut lah..mcm2 hal..i punya first tenant dulu students university, bayar ok on time tapi rumah memang teruklah...teruk sebab depa suka tampal2 poster kat dinding bilik..tu yg I kena repaint the whole house lepas dia kuar...now tenant memang menyenangkan hati i...kalau dia nak sewa lama-lama lagi pun, i happy...he he he

tHeOnE said...

huhu..bdk yg sewe umah along 2 x dew fb kew? twitter kew??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...