Thursday, November 29, 2012

nak pindah lagi...

aku tengah busy nak siapkan rumah baru ni...pindah lagi kan..kaya kan aku, asyik-asyik nak pindah umah..

he he he..takdenye kayo gitu sekali ehhhh...

aku punya blog ni dah sampai limit utk letak gambar...

sebabkan aku ni ada banyak gambor jahitan (banyoklah sgggggtttt kan...!!!!), so aku kena buatlah rumah baru...

masih dlm proses....so  aku hibernate kejap ye...hibernate update blog lah..

tapi setiap malam, tak pernah lupa nak picit-picit Mr B aku tuh....adrenaline aku pada menjahit masih meruah-ruah nih..

and memasak pulak..since duduk berdua ni kan, aku masak simple-simple aje...Allahamdullilah, tak pernah miss lagi masak kat umah hari-hari...and aku rasa, sebab tu jugaklah kot cik abang aku senyap aje tengok aku menghabis duit kat projek Mr B aku...sebab makanan dia still tersaji bawah tudung saji utk disaji padanye....:)

oh ye...satu hal nak kasi tau pasal cik abang aku ni...dia ni memang spesies suka membasuh baju..setiap hari dia akan basuh baju (dari awal kahwin lagi cam tu, bagus nooo lah dgn aku yg tak suka membasuh ni kan).....walaupun dia balik umah kul 1 pagi ..tetap dia akan basuh baju, tunggu baju siap and jemur baju..

harapkan aku, memang 3 hari sekali lah aku buat laundry...

now, bila duduk berdua kan...cam masa awal2 kahwin dulu kan..dah perangai kemaruk nak membasuh baju dia dtg balik..

sah-sah lah duduk berdua kan..so berapa lai sangatlah baju sehari yg kotor...aku sekadar baju kurung, dia pulak selai seluar kerja and kemeja...dah tu, now washing machine rosak, tak ganti lagi...tapi sebab suka noooo membasuh, hari2 nak jugak membasuh baju...dengan tangan tuh...!!!

sampai tudung yg aku baru pakai sekali, aku gantung kat tempat gantung kain sembahyang pun, habis dia angkut basuh...tensen tau sebab nanti aku kena iron tudung balik sedangkan aku nak lagi pakai tudung tu...

and semalam...dia mengangau sebab dah takde benda nak basuh, setakat baju kerja dia aje...

"mie...takde kain kotor ke.."

nak aje aku jawab...."apa kata basuh semua dlm lemari tu..yg lama-lama tak pakai tu, dah bau lemari, boleh jugak basuh balik supaya fresh kan...he he he.." tapi tak gamaklah aku sebab tengok dia dok melilau cari kain kotor nak basuh..and masa tu dah kul 12.30 malam, dia baru balik kerja..

pagi ni pulak...wah aku terpikir, ni bagus jugak menggunakan khidmat dia nih..

"Abang....kalau abang nak sangat membasuh kan..apa kata abang basuh kain-kain yg saya baru beli tu...pakai soflan aje ye..."..he he he..

mudah kerja aku nak prewash linen sebelum menjahit....yahooooo!!!!!


7 comments:

Unknown said...

salam dear...

takyah susah payah berpindah randahlah sayang...akak pun baru terkena (dah kali ketiga sebenarnya)...dua kali dulu memang berangkut pindah tapi kali ni dapat bantuan dan tunjuk ajar dari teman maya, dah selamat dah, tu yang boleh wat post baru heheheh...

marie try link ni ya http://qaseyhoney.blogspot.com/2012/09/tutorial-bila-picasa-album-penuh.html...

kalau gagal pertamakali, jangan cepat putus asa...macam akak ler..
hihihi..selamat mencuba!

psst..bertuahnya badan dapat suami yang rajin membantu...jangan sia2kan anugerah Allah itu ya heeee.....

Small Kucing said...

bila nak pindah? Jgn lupa bari new link. :)

MOKCIK AZWA said...

hehehe Marie..bertuah tu dapat hubby cenggitu...work smart my dear, work smart..dah dia rajin nak membasuh kan, mintala jasa baik dia tolong membasuh apa-apa yg patut hehehe..

marie said...

kak q...thannnnnkkkkkks sgt-sgt tau...and betullah kata akak, kena cuba dan cuba dan cuba....first time cuba, tak dpt...nanti nak cuba lagi....kena tenang2 diri dulu, tarik nafas panjang2...bismillah...and harap2 lepas ni berjaya...:)..

marie said...

SK...tengah berlatih tutorial lagi nih...kalau dpt...will tell you..

Lee said...

Hi Marie, for a moment thought you pinda rumah tujuh bilek, empat garage ke Jalan Pekililing, ke Damansara.
Ohhh, you nak tukar blog pulak. Buat saya suspense, tension ni.

Ya la, tukar new model ke fashion blog, gambar pun busarrrr! Sidebar boleh tarok your gambar yan pakai sarong kebaya ketat tu. Or tu bila you berkemban mandi laut at Batu Ferringhi tu, Ha ha ha.

You kalau nak header gambar, Bunga, makanan, kuching, apa pun ada...saya ada seribu lebeh, but some cannot give you, nanti you punya mata pusing atan bawa, batuk ta'berenti seminggu, kena minum ayer kelapa. Arhaaa ha ha ha.

Ok Marie, send me telegram bila da siap rumah baru...saya datang opening ceremony. I bring durians, buah keluak.
Ada kumpang atau Cina lion dance opening ceremony? Ha ha ha.
Ok, you have a nice day, jangan lupa tu lipstick chili merah.
Lee.

Ermayum said...

Ya Allah best nya laki youuuuuuuuuu hahahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...