Monday, April 26, 2010

Klik-klik flower sana sini

First time ke Cameron Highlands masa Form 3...biasalah kan time tu pi rombongan sekolah..tak ingat dah stay kat mana tapi yg pasti di sebuah banglo besar..style asrama gitu...

and that was in year 1989...berpuluh tahun dah...and time tu mmg amatlah sejuknye Cameron Highlands..bersweater sepanjang hari...pagi dan malam memang azablah..sejuk mengigil gitu..

pastu pi lagi a few time...masa jadi lecturer di KYPM Kuantan..time ni jadi chaperon students and pi lagi time kerja di Bangsar..pi bersama kekawan opis and last pi time honeymoon..

apa yg ketara..Cameron Highlands semakin tidak sejuk...yg mana anda sudah boleh ber t-shirt aje berjalan di sana..

and kali ni 2010...boleh berpeluh berjalan di sana di waktu tengahari..waktu pagi hingga ke pukul 10 pagi tu still sejuk jugaklah tapi tak perlu bersweater pun...bila angin bertiup terasalah jugak sejuknya..

yg ketara jugak...dah banyak bangunan tinggi di sana..apartment di sana-sini..KFC pun dah ada di sana..mungkin tak lama lagi akan ada pizza hut and burger king...

first time dulu pi Cameron...bunga-bunga ros di sana sini..memang banyak dijual...tapi kali ni nampak lebih banyak buah strawberri di jual di sana-sana..bunga2 ros dah tak banyak gerai menjualnya..maybe lebih kepada eksport kot...nak eksport strawberri, rasanye di luar negara lagi manis dan besar...utk local consumption maybe ok..

tapi saya merindui time ke Cameron melihat bunga2 dijual di semua gerai...di tepi jalan...di pasar malam...ni pasar malam dah ada 2 gerai aje jual bunga..yg lain jual strawberri..

and ni sedikit gambar2 di sana...saat2 ni terasa ingin sekali ber DSLR...apakan daya, kewangan tak mengizinkan lagi...





hat ni..hari sabtu RM10 dpt 4 bungkus..hari Ahad dah jagdi 3 bungkus RM10...
moralnye, beli hari sabtu ye...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...