Monday, January 13, 2014

Project weekend

Lama sangat dah tak update blog ni...since bercuti panjang akhir tahun lepas, dgn mak ayah ada di rumah...memang susahlah nak melekat kat komputer...

pastu since last week streamyx kat umah tak jalan...dgn ipad yg dok "hang" je memanjang...semua nak kena pi baiki kot...and since aku malas lagi nak buat apa2 panggilan ke TM or menghantar ipad utk servis ke apa ke...so aku duduk ajelah diam2 melayan mesin jait aku..

tu pun start balik menjahit smlm aje...

and aku pun tak sempat nak tulis panjang...saje nak share hasil jahitan aku baru-baru ni...

as for now, aku rasa menjahit ni lah yg betul2 jadi therapy minda skrg...aktiviti memasak masih berjalan tapi lauk2 ulang tayang aje...takde mencuba resepi baru lately nih...kdg2 makan luar aje...or aku tapau aje lauk dari opis...

ni sbb nak buat jugak entry baru...so tengok gambar je ye...:)


yg giraffe ni tempahan dari kawan utk anak sedara ye...baby boy..

 ni ada kat kedai i lagi...for baby girl..

 
 yg ni masih belum habis jahit...tinggal nak letak binding je lagi...

 ni yg aku jahit utk twin masuk sekolah...depa minta jahit pensil box besar punya sbb nak isi banyak pencil and pensil kaler sekali...

 ni yg Adam punya...kain depa pilih sendiri...

 ni yg Johan punya...yg Johan aku jahit nama simple je..yg Adam boleh mak terlupa pulak..

 yg ni tempahan dari kawan jugak utk besday anak dia...dia minta buatkan tote kecik and tote besar..

tote kecik ni boleh buat bawak gi jalan shopping mall...boleh carry handbag sendiri..

 ni yg big tote bag..dia nak guna utk letak pakaian transit anak ye..

 and simple zipper pouch utk letak toiletries...anak pompuan kan, mesti best kan..anak lelaki aku, pakat letak je semua dlm beg sekolah...

 3 serangkai selamat di pos dah ke tuan punya...

 ni saje nak share rembatan kain japanese cotton baru-baru ni..

syok pulak susun2 kain cam ni...

sorrylah gambar tunggang langgang pasal mmg tak reti lah nak betulkan..walau dah edit pusing betul2, tapi bila save and nak share kat blog, dia balik ke kedudukan asal semula..

ada sapa2 tau, boleh share tak..

5 comments:

pizli.mw said...

Wah maju bisnes nampak? :-)

Anonymous said...

Sweet Marie,rindu lah....keep up with your latest hobby and well done.Salam dari Penang,bila lah nak cuti2 Malaysia datang ke Penang.Now everywhere kat sini jalan jam...keep smiling and keep those beautiful eyes happy. Masih rindu that smile of yours Sweet Marie.....Uncle AL.

Lee said...

Hi Marie, glad to see you have this hobby and handicraft talent. They are beautiful!
Can be designer brand....just add your initials, macham YSL or 'D" or 'C'....can put on Ebay...make some loose change. Come to Canada for holidays, ha ha.

You have fun and simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

MamaDaniel said...

waa.. byk projek sekarang.. :)
gambar tu akak edit kat mana? saya edit kat picasa. lepas edit tu terus export. yang export punya yang saya tepek kat blog... xpe kak.. excercise leher tengok gambar.. hihihi.. ;P

Unknown said...

Hi,.cantik-cantik ya, saya baru saja menggemari hobby menjahit, blog ini boleh menjadi refensi saya yah. Ditunggu update blog nya. salam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...