Wednesday, August 11, 2010

1 Ramadhan 1431

image010.jpg
Ramadan

Selamat menyambut bulan yg mulia ini...Ramadhan 1431...

syukur Allah masih memanjangkan umur kita agar dapat kita sama2 menjadi tetamuNya di bulan yg penuh keberkatan ini...

Azam saya agar tahun ini saya dpt lebih membanyakkan solat terawih (surau depan umah, lagi mau kasi alasan ye Marina..please lah) dan membaca Quran (bulan Ramadhan aje ke nak bukak Quran Marina..please lah)...

dan bagi aku yg mengong ni..tak pasal2 semalam time terawih dtg rasa syahdu yg amat sangat..maybe sebab terawih yg pertama tahun ni..di tambah pulak bersama jiran-jiran tetangga yg kita kenal (selalu terawih kat surau jauh dr umah...so tak kenal para jemaah ye)..lagipun, kan malam2 Ramadhan, pasti rasa keheningan yg menenangkan jiwa kan...

lagi pun, tahun ni anak2 dah pandai ikut terawih..walau pun tak ikut sepenuhnya tapi dema dah reti berdiam diri sepanjang terawih (satu pencapaian yg menggalakkan tu berbanding tahun lepas yg mana 2 hari aje saya bawak ke surau..sebab Masyallah dia punya bermain and bising..toksah cakap..)...seronok tengok depa mengilas kain pelikat yg dibeli khas utk terawih tahun ni..berserta kopiah...sejuk hati tengok depa rukuk, sujud walau kepala kejap ke kiri kejap ke kanan..

and kepada semua rakan..maafkan kesalahan saya sepanjang tahun ini..moga-moga Allah panjangkan umur kita untuk Ramadhan seterusnya dan seterusnya..

p/s: aku yg mengong ni dah mintak hubby pasang balik lampu lip lap last year sebab nak sambut Ramadhan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...