Monday, January 28, 2013

Kelas menjahit

Ni first time aku pi kelas menjahit, dgn karysma store, bangi...

Aku pi join sorang2 jelah sebab tak member nak ajak..tapi tak kisahlah kan sebab sure dpt member baru nanti...lagipun, sebab minat punya pasal..

Walaupun aku dah tau lah basic menjahit quilt ni dari tengok2 kat youtube..tapi aku rasa mesti ada benda baru kalau pi berguru..tak gitu..

Lagipuj harga kelas adalah FREE...ya, karysma memang tak pernah charge yuran kelas, yg perlul dibayar hanyalah barang2 jahitan yg digunakan and hasil dpt kat kita...so aku kira ni memang win-win punya idea kan..

Utk kelas baby quilt ni, aku bayar rm50 utk barang jahitan...

Dan hasilnya...

 

My first finished baby quilt..aku pilih kaler blue sebab aku takde anak pompuan, walaupun hakikatnye aku ke mainlah berkenan nak ambil yg set pink...he he he..

Oh ye..yg paling best, korang tau kan beginner's luck...he he he....quilt aku di pilih quilt yg terbaik...ha ha ha...siap dpt hadiah lagi dari karysma..

Opssss...aku rasa aku dpt hadiah tu sebab aku sorang je yg ada walking foot...walking foot ini adalah tapak yg kena guna kalau nak menjahit lebih dari 2 jenis kain yg berlainan jenis..kalau tak guna walkinh foot ni, korangmpunya quilt akan herot-berot..percayalah sebab aku dah uat dulu, time aku tak reti nak tukar-tukar tapak jahitan..

Walking foot ni pun aku beli masa beli Mr B aku, masa tu aku bagitau yg aku nak jahit quilt, tu yg penjual suruh aku beli tapak ni tapi haram aku tak reti nak guna pun..pastu tengok youtube, barulah tau..he he he..

And itulah yg aku kata beginner's luck, sebab kan aku ada tapak tu so jahitan aku oklah walaupun yg lain sebenarnya lagi otai...kalau depa ada tapak ni, mau aku terus cencorot aje jadinye...

Tapi binding utk quilt ni aku siapkan kat mah sebab tak sempat nak habiskan dlm kelas..and now, baru aku betul2 faham nak jahit binding ni..

And semalam, dah selamat jadi alas tidur kembar tu..tak sempat basuh pun lagi..

My other simple pleasure....heaven.....:)

 

2 comments:

MamaDaniel said...

Kak.. walking foot yang mana satu ek? cerr tayang sikit.. hehe.. :D

Pasni bleh la buat quilt untuk katil putih itu.. :D

Small Kucing said...

cantik ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...