Monday, September 9, 2013

Makan-makan dgn geng lama

hari sabtu hari tu, aku and my 6 old friend sama2 kursus DPA dulu, buat makan2 ala potluck kat umah aku..

punyalah beratus2 whatsapp prior to event tau...sampai adrenalin aku ni mencurah2 hah...almaklumlah mak ayah nak berjoyah kan...dah 8 tahun tak dpt berkumpul semula sebab ada yg ke yang ke utara, ada yg ke timur...

this time member dari Rompin (bakal pegawai daerah Rompin ke?...kah kah kah) sudi meluangkan masa utk berjimba2 dgn kekawan lama...habis hasil bumi rompin di bawaknye...terima kasih banyak2 lah che mat, sebab sanggup kau bawak satu bonet jagung fresh from farm to table, kepokl ekor fresh from kuali rebus and jambu batu yg manis (siap bawak kuah rojak sekali tu..)..terima kasih tau....

aku as tuan rumah siapkan air dan juadah utama aje lah adn pinggan mangkuk...he he he

gambar tak banyak sangat sbb semua sibuk nak bercerita, nak-nak aku lah kan...so mana tangan sempat tekan kamera...ni pun harap gambar dlm hp aku je lah..tu pun sebelum cukup korum...dah cukup korum, tak ingat pasal kamera dah...langsung takde gambar full 1 geng...apadaaaa!!!

 anak2 aku dgn baju tidur and kain pelikat lagi tp aku dah buat kerahan tenaga...minta tolong buat salad ceri tomato and buat kerak roti..

 member aku request buat serawa durian tp sebab aku tak reti nak menjala pagi2 hari tu...aku buat serawa doyan cicah roti gardenia ajelah..


ni dah siap masakan tuan rumah...tinggal lasagna aje tgh dok ready utk dibakar..ngam2 aku siap masak kul 1 tgh...tak lama pastu, che mat dari rompin pun tiba...


menu aku hari tu, lamb chop and brown sauce, serawa dorian and white bread, chicken wing coke resepi Uncle Al, cherry tomato dgn asam janggut...

bekas2 kosong tu utk makanan potluck kawan2 bawak...aku tukang siapkan bekas aje...

 ayam coke...

 habis licin 2.5kg chicken wing...bebudaklah suka...aku pun suka...meratah kepak ayam memang enak...

 hah, ni namanye salad org malas...aku makan ni kat open house pakcik aku...sedap ooo....lemak2 masam masin...belah aje cherry tomato tu kat tengah2 and selitkan asam yg panjang2 tu...Adam yg siapkan salad ni....senang kan...budak2 pun boleh buat...sedap ooo..

 ni cik ferra bawak..biasalah orang bujang kan, mesti bawak from kedai punya...kek secret recipe vanilla strawberri...suka anak bongsu che mat dok meratah strawberri tu...

Si ferra ni, aku suspected merempit atas highway rasanye..senget benget kek dlm kotak hah...berapa punya laju bawak aku tak taulah..tapi aku pernah pi kursus dgn dia ni.. aku n ija ikut naik kereta dia...kursus kat Alor Setar, boleh dlm 3 jam kita orang sampai ke sana dari KL...kecut perut naik kereta dgn minah sorang ni....memang kaki rempit...

oh ye...ucapan ni si fera yg requestkan...kita org self-acclaimed diva2 lah jugak kan...diva lah sangat kan..diva ke laut....ha ha ha..

meja dah penuh dgn hidangan potluck...cupcake dari Shah...dia bawak 50 biji...mula2 tu, aku katalah, "banyakkkk ye Shah kau bawak sampai 50 biji..."...sekali hah, tinggal 9 biji je berbaki ye...sedap macam2 perisa, yg vanilla choc, vanilla nut, cokelat nut etc etc...boleh order ni dari Shah...akak dia yg buat...dia tak jauh pun, kat bandar seri putra jah...

lasagna aku, naik atas meja dgn bekas2 pembakar hah (tepi cupcake)...tak sempat tukar2 bekas dah ... and sebab lama giles dah aku tak buat lasagna kan, anak2 aku sampai bertambah2 hah..memang lasagna yg habis dulu...he he he..budak2 kan suka cheese2 nih...

2 menu aje takde nih... bekas putih kosong tu, aku isi jagung rebus (masa ni tengah direbus jagung nye) and keropok lekor yg aku goreng lepas semua dah makan2...tu utk menu minum petang...

and Fendi (member kami yg dah jadi jutawan tp x sombong....beranilah dia nak sombong2 dgn kitaorang, pengsan kena lahar aje nanti...ha ha ha...) dtg bawak biskut mahal...sorry ye fendi, takde dlm gambar...kau dtg last sekali...tak sempat nak bergambar dah..sibuk bercerita dah hah...

ni yg masih bujang dlm geng kitaorng ni...tapi tak available dah...nak tunggu nasi minyak yg berdua ni lah lepas nih...yahoo..

yg kesian si Shah ni..."kak, saya breakfast dgn nescafe kosong aje, sebab simpan perut nak makan kat umah akak...akak masak nasi apa?"

alaaaa kesiannye...aku tak masak nasi...semua dok meratah lauk aje...ha ha ha...sabar je shah...next time potluck kat umah u, akak bawak nasi goreng ye...

che mat all the way dr Rompin dgn family....dia paling lama kitaorg tak jumpa sebab jauh nooo kan...nasib baik kali ni dia dpt join...

sayang geng sorang lagi di Perlis, Ishan dan Ija tak dpt nak join..

Ishan tak dpt nak join sebab dia baru bukak restoran..pekerja tak cukup so dia merangkap boss dan tukang basuh pinggan sekali..he he he...takpe ishan, next time kita serang restaurant you pulak...nak rasa jugak air tangan anak bujang yg sorang nih...

Ija pulak tgh sambung Master...ptg tu baru balik dari kelas di PJ and hujan lebat pulak...takpe ija, hang tengok gambar2 je lah ye...next time buat hari hang takde kelas pulak...

bagus anak2 aku boleh bergeng dgn anak2 che mat...bebudak kan senang berkawan...depa pun pandai aje tak kacau mak ayah berborak...aku rasa depa pun seram nak pi dekat mak ayah hari tu sebab suara gegak gempita hah semuanya...

semoga jumpa lagi ye...next plan, krimas di Rompin (or Rome bak kata che mat...)

terima kasih kawan2 semua sebab sudi dtg lagi ke rumah aku ni...seronoknye jumpa korang semua...share2 cerita masalah kerja, masalah hidup, mengimbau kenangan 6 bulan disekolahkan di INTAN dulu...cite2 lawak masa jadi siswazah tua kan...cerita lompat pagar pi beli KFC lah...macam2 hal kita kan..tapi syukur semua lulus diploma itu...kenangan sampai pencen...

Love you all.....

1 comment:

Small Kucing said...

Idea bagus ni...I will try cherry tomato ngan asam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...