Wednesday, December 11, 2013

Pindah Opis..

bukan opis kerja...opis kat umah aku a.k.a. ruang menjahit aku..

aku berangan nak cam ni..kaler pastel lime green..






cantik kan....orang putih (westerners) ni kan memang pandai part2 organising nih kan...dah lah kreatif...kaler kombinasi yg cantik jugak...pastu kalau yg jenis bungalow type tu, memang bestlah sbb boleh buat room with window gitu, facing pulak garden ke...memang syoklah..idea pun mencurah-curah je masuk kan...

tapi yg aku punya ruang tu cinonet je...mula-mulanye aku duduk kat bilik bawah tapi sebab aku nak convert bilik tu jadi bilik mak aku...mak aku dah tak larat nak naik tangga tidur kat atas...so kenalah tukar bilik bawah tu letak tilam katil kan...

makanye segala mak nenek benda-benda menjahit aku, telah aku punggah dgn cik abang naik ke living hall yang cinonet kat tingkat atas...TV kat situ (tak pernah guna pun, jadi hiasan je pasal tengok tv kat bawah je..) aku pindahkan ke bilik satu lagi kat atas tu...

semalam siaplah seharian jugak memungah barang naik ke atas...penat weh pasal kena turun naik tangga...cam exercise je...

hasilnye...cam ni aje lah dulu..


aku dah beli cat kaler lime green tu lama dah...konon nak cat bilik bawah dulu tapi tak buat2 pun...ni dah naik atas...confirm lah tak buat pasal kat sini, tinggi sangat dinding je..sampai ke puncak umah...kat tepi atas ruang ni ada 2 tingkap besar...yg boleh keluar ke tangki air...ruang ni waktu siang cerah dan panas sbb cahaya masuk dari 2 tingkap besar tu..

kain-kain aku still dok dlm bakul besar sbb takde almari kain lagi...kat bawah aku letak dlm rak dulu tp rak tu aku tak angkut naik ke atas, boleh mak aku guna letak barang dia...

jadinye lepas ni aku kena beli kabinet baru utk letak kain-kain..

ni meja mesin jahit...dgn bakul jahitan...

kipas terpaksa pakai yg jenis duduk ni dulu pasal ruang ni tak de kipas angin...dah buat point ye tapi tak letak2 kipas sbb kami tak pernah guna ruang nih sejak pindah ke umah ni....jadi ruang terbiar je gitu..

ni lagi satu yg menyebabkan aku perlukan gobok...ni semua adalah batting beg, batting comforter dan cotton stabilizer dan tilam kekabu baby set yg aku beli utk jahit menjahit...

benda2 ni semua besar2 sizenye...tak tau nak letak mana, sumbat bawah meja potong kain je lah dulu..


tu tempat benang aku yg cik abang buat lama dah dulu...dah bertambah kan benang2 aku...tak sabar nak penuhkan semua paku-paku tu dengan benang-benang..

dan rak kecik tu utk barang2 menjahit cam butang, zip, cangkuk, magnetic button, reben, tapak2 mesin jahit aku etc etc yang berkaitan..

semangat semalam aku nak menjahit..

2 comments:

Small Kucing said...

wah banyaknyer stock tu....can make a lot of things

marie said...

SK....stock tu kumpul sikit2...seronok bila ada stock ni, blh timbul macam2 idea...atas creativity kita je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...