Wednesday, December 12, 2012

melayan x-stitch lagi

semalam aku time off dari ofis kul 3 ptg..sebab kepala aku rasa sakit sangat, pastu badan rasa dedor semacam pulak..dah telan panadol pagi tu tapi cam takde apa2 pun..so better aku time off, balik rehat...daripada aku terus tak dtg kerja pulak kan hari ni...sebab ptg ni aku ada meeting yg aku jadi urusetia...ermmmm....nasib baik today dah ok...:)

ok..semalam sebenarnya aku ingat nak share gambar2 x-stitch yg aku baru siapkan...plan dlm kepala ni punyalah macam2...nak buat sarung bantal lah, nak buat placemat, nak buat table runner utk meja makan, nak buat alas baru utk meja makan, nak buat sarung kerusi...wahhh..mcam2 lah nak buat...he he he...cepatlah cik abang aku siapkan bilik menjahit aku nih..cat dah beli 2 minggu dah..aku tengok tak tersentuh kat bilik stor tu..jgn cat mengeras dah lah....waaaa!!!!

balik cerita x-stitch aku,,,ni aku share gambar2 hasil tenunan (kah kah kah...camlah susah sangat nak menenun kan..) terbaru aku..

hat ni paling aku tak sabar nak habiskan...four seasons cottage...walaupun tak dpt duk negara  4 musim kan, dpt tengok gambar pun jadilah....he he he...this one is fall..

and this is winter time...Lee, u tengah main snow kat canada kan..i dpt tengok snow aje lah...he he he...


pattern ni patutnya buat atas kain blue, so nampaklah kaler snow yg putih tu kan..tapi sebab aku tak jumpa-jumpa jugak aida cloth (nama kain yg orang buat x-stitch ni), so aku pakai ajelah kain kaler beige aje..dan terpaksalah aku jahit kaler biru jadi awan...baru lah nampak snow tu...yg tinggal sikit kosong tu, sebab aku dah habis benang biru..tak pi kedai lagi...

pasal apa tak pi kedai lagi...sebab aku kalau pi kedai menjahit ni, paling2 daif pun rm50 mesti habis punya...sebab poket cukup nak tunggu hari gaji ni kan...better aku tunggu hari gaji ajelah...sedap sikit melangkah dengan penuh semangat...takde lah aku gigit jari dlm kedai kan...;)

utk musim summer and spring, aku kena pi beli kain aida kaler putih dulu, sebab kalu aku buat jugak atas kain beige, nampak gaye tak nampaklah bunga kaler kuning kan...

sapa2 yg nak cari kain aida, boleh beli kat Macy atau karysma bangi..kat macy murah sikit rm19 semeter tapi kaler choice tak banyak...kaler merah and cokelat pulak yg ada nye...kat karysma bangi a little bit pricey rm24-28 bergantung pada size kotak...tapi yg best ada kaler putih and beige...:)

 ni pattern love utk wedding my friend...belum stitch nama dia and partner nye...

hat ni aku ikut pattern dlm buku craft yg aku baru beli dari big bad wolf booksale tu...ada 4 pattern semuanya...

BE LUCKY, BE BRAVE, BE GOOD AND BE HAPPY...

ni aku tengok kat blog orang kahwin, adik aku and adik ipar aku dua-dua nak kahwin bulan 11 tahun depan (mood rasa nak pengsan jap)...and aku rasa cantik pulak nak stitch kan bantal2 ni...hat dlm gambar ni, dia embroidery..sweet kan..(tiba-tiba rasa baik aku buat utk bilik aku...kah kah kah...)

  
 
ni saje nak share, now aku gunakan gelung besi ni (banyak jual kat bookstore) utk bawak beang2 yg aku tengah guna...so tak yah aku nak angkut kotak benang dah...aku ambil kaler benang2 yg nak guna utk satu-satu project aje..senang bubuh dlm handbag aje..lunch time, boleh bukak menjahit...

ok...aku nak pi beli makanan lunch lah....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...