Wednesday, December 12, 2012

Nadia's Engagement ceremony

SIL aku si nadia selamat dah bertunang 23 november hari tu..

and this 25 december pulak adik aku si Nurul bertunang....now aku tau mak aku tengah sibuk cat umah..last cat umah time aku kahwin dulu, almost 10 tahun dah...ni kira cat satu rumah lah ni...luar dalam...bersediakan aku balik nanti memegang berus cat...

actually lama dah keluarga aku tak kenduri besar...excitedlah pulak nak kenduri kali ni....

ok..ni gambar time kenduri nadia hari tu...

hantaran dia tu hasil tangan aku...bolehlah kalau simple-simple cam ni..kalau nak suruh bertukar jadi keris ke, pedang ke, kipas ke...minta maaf lah aku tak pandai...he heh e











sirih junjung ni mak sedara buatkan sebab aku part2 mengubah cam ni memang fail...tapi sempat jahit bantal kecik cross stitch tu ye,..mesin baru dpt 2 hari masa tu...he he he

9 dulang dari pihak perempuan...




kekonon aku try nak jadi photographer lah ni...seni lah sangat kan, senget-senget konon...he he..

since si nadia mintak aku jadi tukang urus hal hantarankan, haruslah tema ikut kesukaan aku kan..so jadilah pastel pink and hijau...lebih kurang sama tema aku kahwin dulu (pastel green and beige)...kih kih kih...


hantaran belah lelaki pulak...tema pink jugak..









wah...tengok aje hantaran lelaki, terus aku rasa kerdil nye diri aku...pasal apa tau..pasal yg dok mengubah hantaran pihak lelaki ni adalah ABANG si tunang nadia ni...

ye ABANG...bukan kakak ye....abang dia ni memang kreatif kan...handsome pulak tu..(sempat lagi tuh..)

dan-dan aku tengok nadia, sambil berkata..."kau nak kahwin nanti, kau cari orang lain buatkan hantaran ye...ha ha ha"..

ni baru hantaran bertunang, hantaran kahwin mestilah lebih vogue kan...(mood rasa nak pengsan jap..)

8 comments:

Anonymous said...

Sweet Marie cantik nya gambar2 hantaran ni kalau uncle er salah2 I mean Josh nak tunang nanti kena lah contact you minta idea untuk hantaran ok. Ari ni 12/12/12 keep smiling and be happy always. Fr Uncle AL

Unknown said...

bagi akak, hantaran dari Nadia yang lebih lawa...dapat rasa ianya lahir dari hati sipembuatnya, sweet sangat!

"sempat lagi tuh!" hahaha...

RedRose said...

tapi kan...hantaran2 tunang tu dh npk mcm hantaran kahwen je pun. sila lah sediakan khidmat berbayar utk membuat hantaran sis. masyuuukkk!!! he he

Lee said...

Hi Marie, before I continue, you are Nur Marina?
Holy Smoke! And I thought that Nur Marina in my blog another lady. And in my previous posting telling 'her' because she asked me call her 'Marie', I repled cannot as already ada satu Marie in my blog.
Arhaaaa ha ha.
You always sign 'Marie', ni apa pasal da tuka? Buat saya lintang pukang!

Anyway, love your present, very classy...Hey, you sure very talented with your hands.
I love the wrapping colours, beautiful.
Nice pics....
Have a nice day, keep a song in your heart.
Lee.

marie said...

Uncle Al....wah, Josh dah ada calon ke?...

Uncle, hantaran sekarg ni, very the vass gitu kan...siap ada yg kasi ipad lah, kunci kereta lah, kunci rumah lah,camera digital lah, smartphone lah...kita dulu dapat kain tuala aje....ha ha ha..

and no problem to share idea for Josh big day....tapi jangan lupa jemput makan nasi minyak Josh tau....:)

marie said...

Kak Q...thank you sebab suka yg saya punya...he he he...tak sio-siolah bertukang...tapi biasalah amatur punya kan..bolehlah utk kenduri anak-beranak...he heh ..:

and abang dia memang handsome...he he

:)

marie said...

hai redsose....skrg ni bertunang pun dah macam kahwin dah hantaran dan pelamin dia kan....

and memang teringin nak buat business kecil2 benda yg kita suka ni tapi tak confident lagi..he he he...kena pi berguru dulu kot...

and thanks sudi singgah pondok saya nih...:)

marie said...

Lee...Lee....camnelah u boleh ingat orang lain...Zul, Kak Q, Mel and Uncle Al semua tau yg nur marina tu I lah...camne you boleh lupa girlfriend punya real name nih?....ha ha ha...

patutlah kemain lagi u panggil i Nur ye....:)

i tukar signage sebab i kena buat google account baru utk proceed blog i tu..kan hari tu i tak dpt nak update dah sebab picture storage dah penuh, so Kak Q bagi tips utk buat account baru for new storage and i can still keep the same blog...tu yg i buat account using my full name...;)

i nak pi pondok u nih..ada topik berasap ye kat sana...wink!wink!..
see u Lee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...