Friday, October 22, 2010

Ikan patin masak kicap

tak pernah tau pun pasal ikan patin masak kicap ni sbb selalu org buat masak tempoyak and grill je kan..

tapi tgk kat FB member, mak dia masakkan ikan patin masak kicap ni sebab dia teringin sgt nak makan (almaklumlah baru habis pantang..aku tau sgt lah rasa teringin bila dah hbs pantang ni, semua kalau boleh kau nak longgokkan atas meja tau..ala-ala pengantin makan beradap kan..)

jadinye semalam aku trylah masak tapi sebab pokok cili kat depan umah tu dah macam hidup segan mati tak mau, sebiji cili pun takde...so bila dah tak pedas, agak memualkan jugaklah tapi Adam boleh aje meratah 2 ketui...suka benor dia..

p/s: pokok cili tu baru berbunga semula selepas kemarau panjang...



Ni rezeki lunch aku hari ni...boss lama bagi utk semua staf...adalah kot apa2 tanda kesyukuran ni...dan seperti biasa, aku yg kepoci ni, teruslah sms kat dia kan...knp ye pulut kuning ni..
kepoh tul kan aku..org nak bagi tu, terima ajelah..
anyway..utk boss lama...tahniah ye...


2 comments:

Uncle Lee said...

Hi Marie, it looks delicious. I remember eating this fish few times old days....nice fish too. I love it bila goreng chili. You are a good cook as can see the ingredients you have put in.
Have fun and keep well, Lee.

faryna said...

kak, sangatlah perlu cilii... teramat2... hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...