Thursday, October 28, 2010

Salam aje tau....




Pagi ni, sempat hantar twin tu ke tadika..selalunye ayah deme yg hantar tp sebab aku punya turn utk PTK agak lewat hari ni, so aku pun offer lah diri utk menghantar depa...


sampai kat sekolah tu, cam biasa aku turunlah sbb tolong mengangkut beg sekolah, beg transit, bekal semua tu... alih-alih depa nak angkat sendiri...so oklah..lagipun, tak jauh dah sbb aku kat depan pintu pagar dah ni...

and cam biasa...aku mintaklah kiss kan..


wah...boleh si Johan kata... "Ibu, hari ni salam aje tau..."...


walhal kat umah tadi, ke main lagi korang kiss aku ye..kat pipi kiri kanan, kat hidung aku yg pesek ni, kat dahi, kat mulut...seluruh muka lah.. alih-alih depan member2 korang...wah...salam aje ye...

bila aku kiss jugak depa, dua2 buat muka ala-ala "alamak-tak-hero-lah-aku-kena-kiss-ni"...
cam dlm scene2 tv cite parenthood tu..

and kawan-kawan yg sedang menunggu kat pintu tadika..."adam johan kena kiss!!!!"


oh..rupanye malu kat kawanlah tu..


alahai anak-anak aku ni..umur tak cukup 6 tahun lagi dah pandai malu nak kiss mak ye..


ni agak2 tak sampai setahun nanti, takde dah kot kiss utk aku... hampeh..

siaplah korang balik nnt kena tarbiyah dr aku..

2 comments:

Lee said...

Hello Marie, ha ha, shows your boy is growing up.
And boys always shy being doted upon by their moms in front of their gang, ha ha.

But....you, his mom is a never ending song in his heart of comfort, happiness and being.
He may sometimes forget the words, but he will always remember the tune.

And a man may love his sweetheart the most, his wife the best, but his mother.......the longest.
Have a nice day and keep a song in your heart, Lee.

marie said...

Thanks Uncle Lee..lega saya dengar kata2 Uncle ni..moga2 depa akan sentiasa ingat saya...sedihlah sbb cepat sgt budak2 membesar kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...