Wednesday, February 23, 2011

Plan aku weekend ni

Mak aku, ayah aku, adik aku no.6, adik aku no.3, adik ipar aku (suami adik aku no.3), anak sedara aku 4 orang (anak-anak adik aku no.3), wahhh banyaknye angka....

ok semua telah selamat berangkat ke Kuching semalam...

pagi-pagi buta suami aku dah hantarkan ke airport..almaklumlah orang semangat nak pi bercuti over the sea kan...ambik flight paling awal tu 7.25 am...korang tak bincang dgn drebar yg hantar ye..dah lah hari kerja tu...sabor ajelah...dah lah tinggalkan kitaorang ni...tak patut betul...jgn lupa udang galah aku 2 kilo ye...kalau tak, korang ambik teksi dr airport ye (berani aku tak pi ambik, boss no. 1 adalah ketua rombongan ye...)

depa dok sana sampai hari sabtu...balik ambik flight malam...biasalah nak-nak adik no.6 aku tu, kuching tu tempat lahir dia..tinggalkan kuching umur 1 tahun..ni baru nak balik kampung ye..

so aku ni dah berangan-angan apa yg akan berasap kat dapur aku weekend ni..

buat ayam rosemary sedap jugak..

buat nasi dagang, pun sedap jugak...

buat BBQ pun sedap jugak...

buat nasi kerabu pun sedap jugak

pi makan steamboat pun sedap jugak...

yg pasti, adam johan mintak kek besday depa lah..aku still hutang kek besday dorang lah...(wei...hadiah-hadiah yg aku beri tu, lagi mahal tau dr kek besday..tapi still korang demand jugak kek ye...)

ermmmm.....

p/s: bunting 'TESCO akan dibuka' telah dipasang di tiang-tiang lampu kat Nilai ye..and aku nyaris-nyaris nak eksiden sebab sibuk tgk nama tenants kat iklan besar TESCO kat bulatan..hampeh tul...giles demam TESCO lah aku ni...

sampaikan minggu lepas pi grocery shopping kat tesco semenyih pun, aku ala-ala beli malu-malu kucing aje..almaklum, nak simpan jugak duit menkayakan tesco nilai pulak...

2 comments:

Lee said...

Hi Marie, I love nasi kerabu, nasi dagang.
When you make them next day, send telegram....
I bring my chopsticks, ha ha.
And jangan lupa your famous sambal belachan.

Have a nice day, Lee.

marie said...

Lee..cam tak jadi ye plan this weekend ni since all of them will go straight back to dungun that night..tapi takpe, if i buat, will surely telegram u the picture..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...