Monday, February 28, 2011

Tesco lagi

so officially Tesco Nilai dah bukak semalam (27.2.2011)...so betullah info yg aku dpt dr adik yang berdating di taman awam cempaka hari tu...

dan aku mmg propa-propa lah kat cik abang nak pi sana..walhal lauk basah ada lagi dlm fridge tu..tapi sebagai seorang isteri, kita kenalah tau kat mana kelemahan suami kita kan..kan..kan...

racun ake..."Mie rasa nak belanja abang beli hammer drill yg power tu lah...entah-entah kat tesco ada jual murah kot time baru-baru bukak, biasa ada promosi kan..."

cantik kan ayat-ayat cinta aku...kah!kah!....

tapi sampai sana..yg dia nak takde...selamat duit aku...model yg biasa-biasa aje yg ada...kalau dia nak beli kat hardware..kira bukanlah hadiah dari aku sebab takdenya aku nak ke hardware hatta dia racun camne pun..kah!kah!

ok..balik cite Tesco...dlm tu cam biasa ada KFC...yg ke3 dlm Nilai ni..ada serve a Cup..ala-ala mcm cool blog jugak, jual air bubble tu tapi harga a little bit pricier than cool blog..(tapi still jimat compare nak ke semenyih)..hari tu tak beli sebab bubble tgh masak, kena tunggu 20 minit lagi baru siap...

yg lain ada King bakery tu dan kedai-kedai lainlah..food court dia ada tepanyanki (ha!!! yang ni kira yg pertamalah kat Nilai ni...aku suka!!!)..

dan aku pun belilah sotong, ikan dan segala mak nenek lauk pauklah..kuar jam 12 tgh..wah!!! parking penuh sampai jalan raya kau...

oh ye...Tesco Nilai supply plastik bag ye..aku mcm biasa akan bawak shopping bag, sekali tengok ada plastik free, boleh suami aku bungkus balik shopping bag aku..sungguh tidak "hijau" kan...

3 comments:

ctpujie said...

ayt cinta kt husband puan mmng power..haha..ari2 ad lalu gak kt tesco baru tuh, mse tuh lom bkak ag..nmpk besa jgk erk..hoho..giant pon dekat2 situ jgk kan?

marie said...

tamimi..nnt u dah kahwin pun, mesti banyaklah ayat-ayat cinta sebab nak pujuk dia kan..pujuk ada makna tu...

hah..tesco dgn giant tu mengadap-gadap tau...ke kanan giant, ke kiri tesco...skrg ni, saya asyik ke kiri je lah..

ctpujie said...

haha..yeke..belom kawen pon da byk gak ayt2 cinta puan..haha

haa,betol la..arituh sy ad lalu kt situ..besh ker puan tesco nyer?murah dr giant ker same jer?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...