Tuesday, January 17, 2012

hish...ayat lain boleh tak?

tengah golek-golek baca buku dengan bebudak tu semalam...

sekali Johan berbunyi..."erm....roh abang dah nak pergi dah ni....roh ibu dah nak pergi tak?"...           (roh = soul)

tercekik air liur aku dibuatnya tau....

"ahhh..apasal pulak roh abang nak pergi..."....cuak tau...

"ibu tak tau ke?....bila kita tidur kan, roh kita keluar lah dari badan kita, dia kuar ikut kepala nih.."..tangan tunjuk atas kepala dia...

"hah..pastu bila kita nak bangun, roh kita pun masuk baliklah dalam badan kita...."....

pastu adam pulak menyampuk..."kalau roh kita tak masuk balik kan ibu, kita pun meninggal lah..."

ohhhh gitu rupanye...belajar  kat kelas agama depa kot.....

ok...dah tau tu, legalah sikit hati aku kan..."oh, roh abang dah nak kuar dah ke tu..?"..

"ah..ah..."..

"oklah..ibu tutup lampu ye..."...

lain kali cakap ajelah nak tidur kan..aku taulah depa nak hint suruh tutup lampulah tu...tak nyah lah guna ayat yang membuatkan aku seram sejuk ye...

4 comments:

pizli said...

Dramatik sungguh. Hahahaa..

MOKCIK AZWA said...

Elok juga tu sesekali sebagai ingatan agar kita tak lupa mengucap setiap kali sebelum tidur hehehe.. bijak anak ibu hehehe

Anonymous said...

Marie,betui pun kata twins ni mesti belajar kat kelas agama ni Uncle bagi doa tidur and bangun kalau dah ada alhamdullilah,saja sabagai refresh memory....Apabila Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam hendak tidur, beliau mengucapkan: ‘Bismika allahumma amuutu wa ahya (Dengan nama-Mu, Ya Allah aku mati dan aku hidup).’ Dan apabila bangun tidur, beliau mengucapkan: “Alhamdulillahilladzii ahyaana ba’da maa amatana wailaihi nusyur (Segala puji bagi Allah yang telah menghidupkan kami setelah mematikan kami, dan kepada-Nya lah tempat kembali).”

Jadi betui lah kata twins.SALAM DARI uNCLE al.

Small Kucing said...

La...cam tu pun boleh hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...