Monday, January 9, 2012

selamat tahun baru 2012

ada banyak cite nak tulis...tapi masa mencemburui saya...(yelah tu, padahal sebab asal balik umah, lepas isyak aje, mata nak macam mata garfield nak tidur...so mana nak bukak komputer kan...)

anyway..sebab hari ni dah hari ke-9 tahun baru tapi takde entry lagi tahun ni..

so aku menentry yang seciput ni aje ye...wishing all of you, Happy New Year...azam aku tahun ni, aku dah malas nak azam turunkan berat badan...aku tengok daya aku lah sebab aku sekarang ni, asal aku turun sikit, mulalah aku gatai mulut nak tambah balik kg-kg yang hilang tu...hampeh tul...

tapi ada satu azam yang aku memang kuat sangat nak buat tahun ni and Insyallah aku akan kuatkan semangat aku...aku nak simpan duit banyak2 dalam tabung cap ayam aku nih....kalau tak dapat simpan bilion ringgit pun, aku akan simpan juta ringgit, tak dpat sejuta, aku simpan seratus ribu, tak dapat seratus ribu, aku simpan puluh ribu..tak dapat jugak, belas ribu...yang pasti aku nak make sure dia jadi ribu-ribu lemonlah jugak....ha ha ha...(susah jugak tu, sebab gaji aku tak ribu-ribu lemon ni...)..

tapi tak pe, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan (tapi aku takdelah pikir jalan salah pulak ye..antara jalannye ialah membawa bekal ke pejabat ye, kurangkan makan luar, kurangkan shopping yang tak tentu pasal....)...sebab aku ada kemahuan yang besar ni, nak aku makbulkan tahun ni jugak..Insyallah....

ok...masa mencemburui aku lagi...chow dulu..

8 comments:

pizli.mw said...

Saya breakfast makan biskut, tak singgah kedai makan roti canai atau nasi lemak. Jimat wang dan masa hehe..

Anonymous said...

Marie,satu azam yang tersangat baik supaya tak membazir tapi jangan sampai tak dapat enjoy langsung.Petua simpan pun dah Uncle terangkan dalam mail dulu,buat aje and you can see the effect.Go for it and see the results,n3 tahun baru 2013 insyaallah, nak baca yang mission accomplished.Uncle tahun ni azam nak jaga kesihatan lebih sikit dari dulu.Salam dari Uncle AL.

MOKCIK AZWA said...

Suka banget azam untuk memenuhkan tabung ayam tu..eh eh azwa pun nak juga petua kumpul duit tu Uncle...hehehe

marie said...

saya ada jugak stok biskut kat bawah meja ni haaa...tapi nafsu selalu menginjak2 suruh turun tengok makanan kat kafe...ish...geram tul...

marie said...

Uncle...tips uncle tu dah diamalkan separuh jalan, sebab bila turn tukar duit RM100, susah sikit nak simpan RM50 ye...he he he...tapi yg RM1, RM5 dan RM10 bolehlah simpan...he he he..bukan apa, hujung2 bulan, yg RM50 tu yg akan dikorek dulu...sabar ajelah...tapi Insyallah, akan penuh jugak tabung ayam saya tuh...:)

marie said...

Azwa...petua tabung bunian Uncle Al senang aje...kalau kita pecahkan duit RM10, make sure simpan RM1 dalam tabung ayam...sama jugak, kalau pecahkan duit RM50, simpan RM5 dalam tabung ayam...tapi yang penat sikit I nak buat kan, bila pecah duit RM100, ikut petua uncle Al, kena simpan RM50 tapi bila hujung bulan, i koreklah tabung ayam tu, kuarkan duit rm50 tu...he he he..tapi atleast tabung ayam, adalah jugak isi nye...hah, gitulah petuanye...

Lee said...

Hi Marie, happy new year to you and family.
How you doin'?
I am still sorting out my new HD, betul lintang pukang getting everything back to what it was before.
Will take me at least 2 weeks.

Anyway, you keep well, stay young and keep a song in your heart.
Lee.

marie said...

Hai Lee...i rasa HD you dah terlalu HOT with all the HOT pictures tu, tu yang terus berasap tu....ha ha ha...tapi kepala readers u pun dah nak berasap jugak ni sebab lama sangat haaa u senyap aje...

u cepat2 lah baiki HD tu, susun cantik2 biar menawan kembali....ha ha ha..

see u Lee..and GOng xi Fa cai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...