Thursday, July 23, 2009

Makan Malam Utk Tun Lah

Kisah di Malam Seribu Kenangan Utk .....
Tun Lah and Tun Jeanne


Ni cerita bergambar ajelah ye...

jam 7.40 pm - aku dah masuk dewan..kena dtg awal sebab malas nak bersesak..
nasib baik ada air ni..sedap jugak...

sambil-sambil membayangkan rupa bentuk makanan yang akan dihidang..
tengok nama kat menu memang tak nak kalah lah kan...



9.00 pm - VVIP sampai tot tet tot tet semua..acara makan start kul 9.30 mlm..

first entry...classic caesar salad
saya suka roti cruton tu and parmesan cheese tu..smoked salmon tu kalau banyak lagi sedap...

bread and butter

wild mushroom soup..sedap sgt yg ni...
selalu masak yg campbell aje...yg ni terasa mushroom tu

Lime sorbet...masam giles dgn lime bits...berjaya membuatkan mata ku terbungkang semula

10.30 pm...akhirnya main course sirloin steak with black pepper sauce..
azab giles nak makan sebab liat oo daging tu..dah sejuk kan...

10.50 pm ....
apple strudel with strawberry sauce n vanilla ice cream...crunhy walnut tu sedap sgt...

Overall....
makan malam yg best dengan iringan lagu live performance yg best..
suka tengok senyuman Tun Jeanne..sweet sgt...
apa yg saya belajar semasa course Fine Dining di INTAN..tidaklah dipraktikkan..
tapi saya taulah nak guna sudu garfu tu..outside inward...
mengantuk sebab kul 12.30 mlm baru sampai umah...
thank you pada penaja yg tolong bayarkan utk saya...RM100 tu..
persembahan yang hebat dari Datin Orkid Abdullah, Datuk Yusni Hamid dan 2 org lagi yg saya tak kenal..

2 comments:

amoi said...

apa hal ni? buat habis duit income tax rakyat je!!!!

marie said...

Moi..ni bukan kerajaan bayar ni...kena pakai duit sendiri..cuma aku punya seat tu ada org sponsor..kalau tak, haruslah aku tak dtg...RM100 sekepala tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...