Wednesday, July 22, 2009

Janganlah kita Berhasad Dengki

Ye kawan-kawan...skrg ni kan musim org selsema...dgn saya-saya kena ni..dah dekat 2 minggu dah ni...sok sek sok sek aje hidung ni...

tapi bukan tu nak cerita...

hari ahad last week...kami pi melawat my hubby's friend di Ampang...isterinye sedang sakit ... dah banyak berubat dgn doktor tapi tak tau kenapa...skrg ni berubat cara lain pulak..and dimaklumkan sakit akibat buatan orang...

sebenarnya, dlm zaman serba moden ni, masih ada lagi manusia yg masih berbomoh bagai ni sekadar untuk memuaskan hasad dengki di hati pada manusia lain...

kesian saya melihat akak tu...yelah, berat mata kita memandang..berat lagi bahunya yg memikul..org yg membuat pun, memang dah diketahui sebab pembuat pun tidak segan silu mengaku yg sememangnye dia nak akak tu m**i aje..sebab memang dia tak senang dgn akak tu..

saya sekadar boleh meminta akak tu terus bersabar, banyak2 kan zikir...dan terus berusaha berubat..

tak lupa..saya panjangkan doa utk kesihatan dia..

and sedih bila mengingatkan betapa sanggup seseorang yg kita kenal berbuat begitu pada insan lain ... rezeki kan telah ditetapkan olehNya..rajin kita berusaha,Insyallah, bertambahlah rezeki kita..tidak perlulah hendak dengki mendengki dgn rezeki orang...teruskan usaha kita kan..daripada kita habiskan tenaga dan wang ringgit utk mengenakan orang..baiklah pi habiskan tenaga and wang ringgit tu berniaga..dapat jugak tambah rezeki kan..(sekadar ingatan utk semua dan utk diri saya juga..)

sedih...masih ternampak2 penderitaan akak tu...Insyallah, ada masa kami menziarah dia lagi..

semalam...kawan hubby telepon hubby jam 12 mlm..menangis2 sebab sakit isterinya kembali lagi dgn darah mencurah2 keluar...adusss...dia pun dah buntu hendak buat apa...kami sekadar mampu mendengar dan memintanye bersabar...dan skrg ni tengah mencari sesiapa yg boleh membantu...

semoga keluarga sahabat hubby akan terus sabar atas dugaan ini..

2 comments:

amoi said...

siannye akak tu Mary....napa lah boleh jadi macam ni....

N.M.Ibrahim said...

betullah beep..takut aku tengok tempat kena tu..tak baik kan buat org sampai macam tu sekali...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...