Monday, September 27, 2010

Aku yg mengong tul lah

Aku ni jenis spesies yg senang menangis..aku bukan kuat menangis tau.tapi jenis yg senang sgt nak mengalir air mata ni..

tgk org susah tepi jalan, mulalah aku rasa sebak semacam...

tengok budak tolong mak jual air kat gerai time hujan...mulalah aku nak sebak..

tgk cite sedih...aku sebak...meleleh2 air mata sampai merah2 mata..

hatta aku tgk cite toy story 3 pun, aku boleh menangis dlm panggung..heran anak2 aku...

tapi yg aku nak cite ni..cite bangang akulah kes tak boleh nak tahan air mata ni..

hari Jumaat lepas, aku pi renew passport kat area Presint Diplomatik Putrajaya (oh, ye korang dah tak yah ke Kajang ye utk renew passport ni, kat putrajaya pun dah ada..tapi jgn pi ke Jabatan Imegresen kat Precint 2 tu ye...)

servis bagus..tak sampai sejam, passport aku dah siap..

balik ke cite aku ni..time menunggu passport siap tu, aku mengadaplah kaunter kan..pastu adalah tv tergantung kat atas tu..

time tu tgh tayang cite "kan dah kena" camtu lah lebih kurang tajuk citenya..oklah, aku layan je...

tup-tup time iklan kan..kuarlah iklan raya yg kisah sorang amoi ni balik beraya ke rumah mertua dia (hubby dia Muslim and dah meninggal)..dia balik naik bus..dlm bus tu, cam termimpi2 zaman2 dia blaik raya dgn hubby dia...tapi realitinye dia dah kematian suami..korang tengokkan iklan ni..

and masa start iklan tu, aku dah terdetak dah dlm hati..jgnlah aku meleleh pulak sebab aku kat umah, walau iklan raya tu dah berpuluh kali tgk pun, mesti nak meleleh jugak...

ku tahankan mata dan hati ni agar jgnlah hiba ok..tapi kalau dah nature ye kau tu ratu air mata..kau nak buek cam no...

di akhir iklan tu, mata aku ni dah penuh berair tau..ni kalau aku pejam mata ni, confirm air mata tu akan mengalir di pipi ok..dah lah kiri kanan aku ada org ni..dah lah aku tak bawak tisu ni..tapi tak kan aku nak kejang jengilkan mata kan..

so akhirnye terpaksalah dgn muka tak malunye aku menyapu air mata yg berderai kat pipi ni dgn tangan aku je..

aku perasan org kiri kanan aku, dah start2 menjeling kat aku...

nasib baik dia tak tayang iklan PKNS raya tahun ni..mau aku meraung pulakkan..

and aku terasa teramatlah mengong ok...hampeh tul...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...