Friday, September 3, 2010

Bukak Posa di Rest Q Thai Steamboat, Nilai

Semalam aku berbuka posa dgn staffs aku..sempena majlis perpisahan utk 2 org staffs aku yg akan berpindah..sorang balik negeri ke Sarawak and sorang berpindah Bahagian..

patutnya farewell ni buat hari Sabtu...tapi sebab masing2 ada hal pulak..so bring forward ke semalam..

and sebab buat hari kerja..adalah sedikit kelam kelibut...dgn cik abang yg tiba2 kena OT sampai kul 7 mlm ye..so memang kelam kelibutlah sikit, balik singgah pasar Ramadhan beli juadah berbuka (niat tu nak masak mee sup lagi, tapi tak sempat dah), ambik anak2 kat umah pengasuh depa...htr depa balik umah...terus ke restoran tpt berbuka..

sampai2 lagi 5 minit nak berbuka..nasib baik meja yg di book tu tak diberi lagi pada org lain..masa sampai tu, org dah penuh..meja depa semua pun dah penuh dgn hidangan..

tapi kitaorg minum ajelah air dulu..pi sembahyang...barulah sedap sikit nak makan lama2..

and sebab dah berbuka kan time kat meja tu..mmg tak sempat dah nak ambik gambar makanan banyak2..masing2 sibuk makan je lah..

oh ye..lupa nak cite..tempat makannye di Restoran Q Thai..kami ambik steamboat buffet tu..harga berbaloi dgn makanan dia..RM22 dewasa, kanak2 RM16 rasanye..

lauk siap pun banyak jugak..ada nasi goreng kuning (aku suka sebab ada gajus dlm tu..), keow tiow goreng, yee mee goreng, nasi goreng hitam...pencuci mulut thai (yg ni tak sempat nak rasa sebab dah habis)..pastu ada lala masak sos pedas (yg ni pun sedap)..and ada BBQ chicken wings (yg ni aku punya favorite)..

restoran ni betul2 depan Giant Nilai..senang je nak cari..


penat weh aku tunggu chicken wing ni masak...tapi sedap punya pasal..sanggup lah ku tunggu...


ais kerim walaupun cuma ais kerim dlm balang tu je..tapi rasanye ala2 Wall's ye..


Ni yg sempat di snap time tgh masak..ada 2 jenis sup..satu sup biasa, satu tu tomyam...


Ni hasil bedalan kami..aku tak sempat nak snap gambar kat food bar tu...sorry ye..nanti lain kali aku pi makan lagi, aku snap kan..

Nilah kami berempat kat Unit aku yg cinonet ni...patut nye 5 org tapi sorang tu tak dpt pulak nak join sebab ada hal family...

Ni mereka yg diraikan..Mabel and Mimi..tq ye girls for all the great jobs done..All the best in the new place..

p/s: bawah restoran ni, aku dah ternampak restoran Sushi King yg tgh renovate..lepas ni tak nyah ke Putrajaya dah nak makan sushi..aku mmg suka sushi pun...best...(anyway,apa makanan yg aku tak suka ye..asal halal je, semua aku suka...)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...