Monday, March 23, 2009

Adusss!!! camana ni

Hari ni, di Dewan Besar KKM sedang berlangsung acara mengukur BMI pada semua warga Kementerian ini....tapi saya idaklah lagi menginjakkan kaki ke dewan itu maupun ke atas penimbang di depan pintu bilik saya ini...lalu di hadapan dewan itu juga, tiadalah saya inginkan kerana BMI ini adalah sesuatu yg amatlah saya menyampah setelah ia menjejak ke tahap obese..boleh gitu, tapi takdelah saya rasa saya ni obese tetapi kenapa nilai BMI itu mengatakan begitu...

Dan hari ni, kerana rasa tension berkenaan BMI ni dan juga kerana boss sedang bercuti..maka panggilan telepon kepada sahabat saya di tingkat 8 telah dibuat seawal jam 11.30 pagi lagi untuk menetapkan temujanji lunch hari ini...and cik tem ni...memang kawanlah dlm memahami situasi saya di waktu2 lunch ini..tak yah cakap pun dia dah tau saya nak ajak lunch kat luar..

maka inilah lunch kami...dan BMI..masih tidak akan saya timbang...

kwang!kwang!...camana tu....

3 comments:

Nuisanc3 said...

sedap kannnnnnnnnnnnnnnnnnn! hahaha pastu siap skip tanak lalu tepi dewan..

Catz said...

wah..nampak sgt sedap...
tapi saya rasa, hidangan di kenny amatlah sihat jika kita tahu nak pilih hidangan apa yg sesuai. protein (ayam) + salad / vege itu juga amat sihat..plus buah-buahan.
hem...makan tetap kena makan kan..kesihatan tetap kena jaga juga..
(hehhee..saya pun BMI tinggi..hehhe).
nak buek camno..selera tinggiiii

N.M.Ibrahim said...

cik tem...mmg sedap tapi tak boleh selalu..

catz...tapi masalahnye akak pilih macaroni cheese, potato salad and mashed potato..semuanya karbo..cam mana tu..yg vege2 tu tak pulak akak pilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...