Friday, November 6, 2009

Bila Bonda Memasak

kan semalam mak ayah saya dtg ke rumah kan....dtg sebab nak menyoping barang kahwin kat Nilai 3...for my uncle wedding masa cuti raya haji nanti...

balik tu saya menyinggah kat pasar malam bangi lama sebab nak cari daun pisang and ikan talapia...terliur sgt nak makan talapia bakar..tapi sebab ikan tu takde selepas 2 kali saya meround pasar malam tu..jumpalah gerai jual ikan sungai ni..tapi tak taulah pulak ikan apa..ikan lampan kot..entahlah..tapi beli jugak 3 ekor..

balik rumah tu...tengok2 makanan semua dah terhidang...jadinye ikan tu masuk fridge..


dan semalam memang meratah ikanlah...nasi tak makan...telan air liur ajelah tengok depa makan nasi..


kalau hari2 mcm ni mesti best kan...

sup tulang...pandai mak saya tengok masak apa yg ada dlm peti ais..
kalau tak, gamaknye lama2 jadi tulang dinosour pual...

hah ni yg saya ratah sampai tinggal tulang aje ni..siakap bakar..nyum!nyum!

hari tu dua-dua twin tu tak pi sekolah..melalak-lalak tak nak pi sebab nak duduk umah dgn tok mi and tok ayah...sabar ajelah..ni kalau hari-hari atuk nenek kat umah ni, mau tak sekolah langsung ni...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...