Tuesday, November 10, 2009

Alfatihah

ni kisah hari minggu hari tu...

sebabkan hari sabtu tu tak kemana-mana..so dah planlah hari ahad tu nak bawak budak2 berjalan...

and tekak saya ni pun teramatlah terasa2 nak makan meatball kat IKEA tu..

sedap siut meatball and gravy dia tu...dah terbayang2 dah berbola-bola daging tu dlm mulutku..

sanggup tu tak breakfast kat umah sebab nak simpan perut utk meatball tu..lagipun, skrg ni kalori intake perday is just 1,000k ye..

yok yok ooo ye aku kira kalori kan..kih!kih!

hah ... pastu sampai IKEA dlm kul 10 pagi cam tu...terus pi kat cafe dia..tapi hubby kata makan lunch nantilah sebab depa still kenyang breakfast..oklah...sabarkan dulu perut aku yg dah start berbunyi ni..

jalan-jalan dlm IKEA tu sambil2 berangan..bestnye kalau aku ada banyak duit..mesti rumah aku dah mcm showroom IKEA ni..berangan memang bestkan..

pastu...alih2 hubby dpt call dari member dia..wife dia meninggal dunia kul 10.30 pagi tu...aku pernah cite pasal wife dia ni kat sini ....

and pagi ni, dia pergi mengadap Penciptanya di sana...Alfatihah utk allahyarhamah...semoga rohnya bahagia di sana

so cancellah segala agenda berangan and meatball tu..bergegas kami ke rumah beliau...

sampai sana..jenazah masih di ruang tamu...

kemudian dimandikan dan sembahyang jenazah selepas zohor..and berangkat ke tanah perkuburan Islam di Cheras and disemadikan di sana sebelum azar..elok2 azan asar tu, bacaan talkin dibaca..


Insaf saya terhadap kematian yang pasti menjemput kita satu hari nanti..

balik tu...saya nasihatkan hubby supaya sentiasa menasihati sahabatnye itu utk bersabar..and kalau ditakdirkan mendapat penganti isterinya, pilihlah yang menyayangi anak2 mereka...sebab duda kaya ni, banyak yg nak ambil kesempatan...

kesian tengok anak yg bongsu, baru usia 9 tahun..yg sulung tingkatan 5, dah nak periksa SPM ni...(ter emo pulak aku bila cite pasal cari pengganti ni...sampai hubby aku cakap...tak kanlah cepat sangat nak cari pengantinye)..

tapi semalam hubby aku pi tahlih arwah..and stay kat umah member dia tu sampai kul 2 pagi..settlekan hal2 lain jugaklah...and member dia tunjukkan kat hubby aku, sms dari mana pompuan tah, offer diri utk menghilangkan kesunyian kawan hubby aku ni .. betul tak aku cakap..org berduit ni, cepat aje orang offer diri...

ish! geram aku dgn pompuan tu walaupun aku tak kenal sapa..kubur arwah merah lagi tu, kau dah nak mengoda duda dia ye..cuba kalau orang buat mcm tu kat laki kau nanti..baru padan dgn muka kau..sori aku ter emo lagi...

Alfatihah utk arwah...

and hari ahad tu jugak..time dinner, saya telah melicinkan sepinggan nasi beriani..sebab lapar sgt dari pagi tak makan apa..pastu mulalah rasa bersalah, kenapalah aku pi order beriani tu, baik aku order calypot mee ke..habis kejap diet aku hari tu..tapi semalam dah start balik tak makan nasi...kih!kih!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...