Tuesday, June 21, 2011

durian runtuh....tp runtuh kat tempat lain..

ni kisah 2 minggu lepas...suami aku calling..calling dari pejabat dia...kemain excited nak bagitau yg dia nak belanja makan weekend nanti...

aku cam biasalah kan.."banyak duit awak nak belanja makan, tengah2 bulan ni.."..al biasalah, orang makan gaji kecik kan...

"alah adalah duit sikit...duit kerja luar ni..tolong member.."

"tolong apa tu.... awak buat benda salah.."

"kenapa pulak..."

"yelah..kot benda salah..jgn nak buat makan anak bini pulak.."

"eh..eksyen pulak..orang belanja makde kan.."..makde tu..maksud dia mak muda a.k.a. isteri muda...ha ha ha


ok...cite pendeknya...suami aku dptlah duit extra sikit....so hajat dihatinya nak belanja kami makan kat Shogun Japanese Buffet kat sunway..anak2 dan aku mmg gile suka sushi..dia tak suka tp sebab 3 lawan 1 kan...terpaksalah mengalah..

so hari sabtu tu aku dah suka hati sgt nak tunggu pi makan kat shogun tu..last pergi rasanye 2 ke 3 tahun lepas kot...

oh ye..since suami dpt duit lebih jugak kan...so aku suruhlah pi hantar servis kereta yang dah tertunda sebulan tu...biasa servis paling banyak pun rm100 gitu jelah...

tapi kita merancang..yang menentukan Dia kan...alih-alih...mekanik tu tgk kena tukar timing belt sekali sbb mmg patut tukar dah pun....suami aku kata, alang-alang dia dah bukak enjin tu (sebab ada bocor sikit) baik tukar terus lah timing belt tu..

gitu gini..dah dpt billl....wwwwaaaaaa!!!!! ranap kau RM320++ gitu...

mana nak ada shogun dah....

tp sebab si kembar tu dah meraung-raung nak jugak sushi kan....gi sushi king kat MINES aje...

dan shogun tu masuk next list lah..tak bulan depan, tahun depan...ha ha ha

 dorang ni suka sgt sushi tu selain suka makan, suka tengok beratur pinggan tu gerak-gerak tu..

 nilah yg paling kuat meraung nak makan sushi ni...weehhhh..hang ambik pinggan biru dan kelabu aje ye...jgn nak mengada2 ambik yg purple ke..


 melampau tul aksi..dah kenyang sgt lah tu...


tapi selalu jadi cam ni..asal dpt duit lebih aje, adalah benda nak jadi kat aku yang menyebabkan duit tu akan terbang aje membayar benda lain yang aku tak plan..tp kadang-kdg aku syukur jugaklah benda-benda tu jadi time-time dpt durian runtuh..

yelah, kot nak jadi, jadi jugak kan..tp kalau jadi time kemarau..tak ke lagi haru aku nak mencekau RM kat mana...

8 comments:

MOKCIK AZWA said...

Salam Marie..tahniah dah berjaya masak nasi dagang hehehe.. mokcik still need to refer to resepi setiap kali nak masak hehehe.

psst... kasi resepi buat cendol itu..nampak very superduperlicious la pulakss..

marie said...

salam mokcik...tersalah tulislah kat blog tu..sebenarnya yg cendol tu, beli ready made..santan dan air gula melaka aje yg masak sendiri..he he he..tak reti lagi buat cendol sendiri..tp best buat sendiri ni, hah, suka hatilah nak letak cendol tu banyak mana kan...

santan tu, saya bubuh garam sikit..nak kasi rasa masin-masin sikit...

skrg ni tgh panas kan...sedap minum cendol

pizli.mw said...

Biasala tu, kalau ada duit lebih je mesti ada benda. Tapi betterla dari takde duit lebih dan ada benda nak dibelanjakan..

Anonymous said...

Marie,2 comment skali gus dur bolih tak?ee sorry terlepas tang dur tu plak,hehehehe,anywaybythewayalltheway memang sah orang tranganu,dah pass masak nasi dagang confirm tranganu tulen ahahahaha and yes kita merancang ALLAH SWT yang akan menentukan tapi kalu rezeki tak kemana and only the timing is important betul tak? comel the twins macam mak diaorang hehehehe gotta go nak buat presentation masak nasi dagang kat KJHI(KELAB JAGA HATI ISTERI) rival OWC hehehehehe,tapi lecture tetap kat OWC more benefits.ni nak tidoq sofa makan puff and sardine and tengok tv hitam putih 14" lah ni arahahahahaha Auntie dok jeling2 bolih pandang2 tapi jangan pegang2 lagu dah bunyi dah ahahahahahaha salam dari UNcle AL MAL.

marie said...

pizli..betui tu..dia mcm dah boleh cium bau duit tu dari jauh..maybe rezeki tu pun sebenarnya utk benda alah tu lah kot..he he he

marie said...

ha ha ha Uncle Al nak kena demo nasi dagang pulak ke kat KJHI tu..takpelah, saya setia membantu Uncle Al...tp kena schedule betul2 lah...ni saya nak kena siapkan minit second lecture hari tu lagi...dah tu plus demo hari tu, panjang ooo minit nak kena tulis..semua over zealous excited dgr lecture uncle tu hari...aduh lahhhh...banyaknye kerja ni..takpe..takpe..kita pelan-pelan kayuh..demi kebahagiaan semua kan...

ni hari-hari lagu jgn pandang2 kedengaran ke ni..sesambil melayan maggie dan sardin puff sambil menonton tv hitam putih ke tu....banyak pergorbanan Uncle kan utk memastikan lecture kat OWC still on...ha ha ha...

Lepas ni uncle kena pujuk auntie kaw-kaw lah ni...tp hari tu dah pujuk jugak kan kat Berjaya...he he he..

see u Uncle and salam to auntie Ina yg cun melecun..

MOKCIK AZWA said...

Marie, hehehe..tang nak buat air gula ngan santan tu mokcik memang tak pandai nak adjust. itu cendol, mokcik pun pandai beli sajork, bikinnya tak reti lagi hahaha.. though nasi dagang i dah pass cuma gulai ikan tongkol tu kena asah lagi skillnya...

memang biasa la kan, lain dirancang, lain kejadiannya..nak buat camna, lain kali la gi shogun tu ya. Marie pun biasa ke Mr Kabab yer? Mokcik pun prefer Mr Kabab banding ngan yang Cyberjaya tu..better service, nicer environment kan..

marie said...

m.azwa..saya buat air gula melaka tu pakai gula melaka yg keping2 tu, kira org terengganu panggil kerek nisang..saya pakai 3 kerek...air tu 1 gelas besar je...saya masak sampai semua gula tu cair, pastu saya tambah jugak gula pasir dalm 3-4 sudu makan tu...

yg santan tu, saya pakai 1/2 kilo santan (beli yg kat market biasa orang jual, yg dia perah pakai mesin tu..) utk 1 kilo cendol...saya buh garam 1/2 sudu teh je..pastu kacau atas api perlahan..kacau kejap ye..ala-ala dia suam-suam kuku tu, saya angkat dari api..pastu biar sejuk, baru saya masukkan cendol tu dlm santan tu..

bila nak makan, masuk dlm mangkuk kecik, pastu baru bubuh air gula tu, ikut suka manis camne, pastu buh air batu..

simple aje saya buat..tapi idoklah rasa cam cendol tepi jalan yg meletup tu..tapi bolehlah utk tekak keluarga dan puas makan..

hah..saya pun suka pi mr kebab tu..suka order yg sandwich nan kebab ayam tu..nasi jarang makan sbb banyak sgt...tapi suasana dia mmg best, meja dia cantik kan..nnt kot ada masa, bolehlah kita dating kat sana ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...