Friday, October 7, 2011

cardiff city UK

he he he...skrg ni aku tengah bersejukan di negara mat saleh ni...aku tgh hadir kursus utk 2 minggu kat cardiff university UK ni...1-14.10.2011

masa aku dpt offer tu mmg lah excited kan, orang kata tempat jatuh lagi dikenang, inikan pulak tempat belajar kan..dah 14 tahun aku tinggalkan UK...kejap aje aku rasa...tp yg pasti mesti UK banyak berubah..

and mcm biasalah kan bila kau dah excited, belum apa-apa aku dah start browse internet ttg apa barang yg murah kat UK kan...ha ha ha...first sekali haruskan kat mana kedai fish n chip halal kat cardiff...ha ha ha..yok yok aku surf kedai Shah fish n chip tapi sampai cardiff fish n chip yg aku makan mula-mula kat kedai..alamak aku lupa nama dia tapi di celah-celah lorong kat city center tu...

next pulak, bila kau kena kursus kat negara iklim sejuk ni, mmg kau akan dpt elaun baju panas...so haruslah aku surf lagi jacket wool yg cantik2 kat UK ni and harga adalah separuh dari harga di Malaysia..so aku tak belilah baju sejuk kat M'sia sbb mmg plan nak beli kat UK...and sampai hari ni (hari ke5) aku tak beli-beli lagi..sebab aku balik dari kelas  dah kul 5 ptg and org UK ni kan mana nak kejar duit banyak-banyak kaan, kul 5.30 ptg kedai dah  banyak tutup...masa aku student dulu pun cam tu jugak, mmg  kedai tutup awal...

tapi tak pe sebab hari ni (5th day) aku free...so aku berjalan kuar masuk kedai...and ala-ala cam time aku student dulu jugaklah kan, aku cari mark & spencer tapi agak menyedihkan sebab aku rasa choice kat KL adalah lebih banyak dan aku rasa, M&S kat Leeds 14 tahun lepas adalah jugak lebih banyak choice dari yg kat sini...

nasib baik jugak hari mula-mula sampai tu cuaca adalah panas..ala-ala genting ajelah..minah saleh mmg ber sunbathing lah di depan cardiff castle...

oh ye..hari ni jugak, sbb aku takde kelas, so aku tukar hotel...sbb hottel yg sebelum ni walaupun in the city center tapi dia ala-ala student hotel, semua benda yg kau nak extra kena charge...disebabkan tidaklah aku nak membazir  duit RM50 sehari utk bayar pakej internet padahal aku balik hotel dah kul 6 ptg...makanye tak dptlah aku nak update blog ni...

skrg aku kat business hotel, terkejut aku nak twin room sekali hah kau, dpt 2 king bed terus...ha ha ha...kenalah aku tukar-tukar katil ni...bilik jauh lebih besar and yg best, price bilik dah termasuk internet 24 hour...(oh ye, bolehlah aku tengok apa bajet 2012 esok kan..)..

skrg aku tengah makan-makan strawberi yg berlambak ni and rasberri...rupanya rasberri ni masam-masam ye..menyesal aku beli...baik aku bei strawberri aje semua...

oh ye..walaupun hati ku melonjak-lonjak nak pi ke Leeds sekejap, nak tengok rumah sewa lama aku tu tapi bila aku tengok harga tiket bas, terus aku cancel...ermmm..terlalu mahal doh....

ni gambar masa first day kat cardiff...flight aku yg last flight hari sabtu malam tu, sampai heathrow kul 5.50 am...bas ke cardiff kul 7.30pagi..so melepak kat heathrow dulu..sampai cardiff kul 12 tgh, bas tu stop kat Bristol and Newport dulu turun penumpang....first 4 day tu aku stay kat Ibis hotell...mmg dekat aje dg
n central bas station...
 muka adam johan yg tengah ceria lagi....ha ha ha..pastu dah haru dah...

 tgh tunggu bas ke cardiff...biasalah London and the famous black cab tu kan...tapi black cab dia dah kereta moden-moden dah..tak klasik cab mcm time aku study dulu...

 ni gambar tepi highway...tengok kaler daun dah start tukar...

 ni bilik standard kat Ibis Hotel tu..kecik aje kan...

 bilik air dia cam dlm bullet capsule aje...tapi aku suka sbb ada shower...

 ni bandar cardiff...aku pun tak tau jalan apa..

 meal aku yg pertama kat UK...fish n chip...and the malt vinegar...wah rindunya...aku habiskan fish aje..chip dia tak larat lah nak habiskan...banyak gile...harga dia 4.50pound..

ni yg dah 2 hari berturut-turut aku makan...shrimp salad...ada pasta sekali...beli kat tesco express..kat sini banyak tesco express (kira mcm mini tesco dia jual makanan aje..takde baju-baju ye...)..harga murah 1.25 pound je...

ok..hari kedua-keempat aku tak ambik gambar langsung...sebab aku sibuk dgn kelas kat uni...tak kuasa aku nak usung kamera ke kelas...

gambar hari kelima...next entry ye...aku nak rehat sambil habiskan strawberi sbb kat sini ajalah nak makan strawberi murah kan...teringat ye aku kat anak-anak aku time2 makan ni...waaaa!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...