Wednesday, May 16, 2012

masakan malas...

Bila time-time weekend yang aku rasa malas nak mengodek kat dapur pagi-pagi kan...ni lah menu yang aku selalu buat...sramble eggs dengan baked beans...skrg aku selalu pakai baked beans brand ayam yang ada cheese tu....mana lah badan tak naik kan....


tapi weekend 2 minggu lepas, memang extra pemalas lah....pagi makan baked beans dgn roti aje...tengah hari, aku grill kan aje 2 kepala salmon ni....pastu makan dengan nasi kosong aje...aku pulak sebab tak nak makan nasi, aku cicah aje kepala salmon ni dengan roti...memang dasar pemalas tulah aku nak masuk dapur weekend tu...



 sorry gambar kelabu asap...ni yang dah masak...hat kat atas tu, belum masak lagi...aku gaul dengan kicap, black pepper, BBQ sauce je, pastu hiris-hiris bawang besar...dah siap..


hahhhh...hat gambar kat bawah ni menerangkan kenapa aku malas sangat nak memasak...bila rumah dah macam tong kang pecah, gini lah jadinya...ni kira separuh dah masuk kotak ni, dah seal...sebelum tu lagilah hazab rupa ruang tamu aku...

ni semua gara-gara nak mengemas bilik kat bawah tu, nak letak barang-barang dalam bilik tu ke stor...sekali tengok kat dalam stor tu ada anai-anai lah pulak....nasib baik baru nak membuat sarang ... barang-barang takde yang rosak...tapi bila dah nampak sarang tu..apa lagi, dari nak kemas sebuah bili...dah semua barang dalam dtor tu dipunggah keluar...campur barang dari bilik belakang...mak aiii...serabut aku tengok...




bila badan dah penat dok mengemas kat luar...tak larat dah nak masak berat2 kat dapur...jadilah lauk tu aje...2 hari berturut-turut manusia dalam umah ni makan menu yang sama...tapi namanye manusia, bila dah lapar, redha ajelah dengan rezeki itu...tapi ikhlas aku cakap, kepala salmon tu sedap tau...buat ratah lagi sedap...kan kulit dia jenis lembut-lembut cam ikan merah tu kan...memang nyaman dan nikmat ye..

oh ye...lupa nak kasi tau, suami aku beli kepala salmon tu 4 ketul size cam tu..harganye cuma rm17...murah kan..beli kat tesco extra...:)

6 comments:

Anonymous said...

Sweet Marie,kalau Aunty masakan malas is called "TAPAU NASI BUNGKUS"dapur on strike...ahahahaha
so when masak jugak means ok lah tu,so manusia2 di rumah should be happy gitu.ahahahaha anyway baked beans ni bagus untuk buang angin ahahahahaha,kira healthy food lah ye,oh ya kereta baru siapa cuci?ni nampak gaya extra exercise lah,so makan banyak sikit tak pe lah and tak lama lagi TAHITI trip mesti bolih pakai size {s} FITTING habis.bila uncle and Zul and Lee tengok mesti langgar pokok nyiok stay happy and smile always cause you do have a pretty and manja smile.salam dari uncle and aunty(dok nagging nak stage demo dapor on strike bersih9.0) ahahahahahaha oh ya washing machine pun pandai malas nak kena hantar dobi ahahahaha(modernisation)

Small Kucing said...

adoi anai anai...ni yang paling benci ni. Sekali kena now you kena keep track already. Once datang will come back again :(

Che Ta said...

salam marie.. first time here
mmg suka masak eh?

marie said...

Uncle...saya pun kalau malas time kaya, memang tapau nasi bungkus lah....ha ha ha..tapi kalau tengah bulan tu, korek jugaklah apa yang dalam freezer tu...he he...and now, tengok jully punya size, memang kena control makan lah....nanti pi tahiti, bolehlah sedeng-sedeng tepi Jully...

ha ha ha...auntie nak launch bersih 9.0 ke....ni nak launch ke kedai dobi ke?..on strike ye...ha ha ha...pengsan lah uncle kat sana nun...:)

marie said...

SK...itulah pasal, sakit kepala cari minyak chap kapak lah tengok anai-anai ni..terus terbayang $$$$ yang nak kena kuar buat treatment dia...aduh lah...sakit poket nih...

marie said...

hai Che Ta...terima kasih masuk pondok saya...saya memang suka masak-masak tapi tak terror...lauk-lauk biasa tu bolehlah..baking kek or biskut, still fail lagi...he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...