Friday, January 9, 2009

Am I Getting Thinner....NO!

I thought I am getting thinner as I reaching for my jacket...

Why...because this office is turning into 'winter sonata' or the least like 'autumn in January' ok..


My body is like 'shaking', my chubby finger is like freezing ok..and I haven't put on the jacket for a very long time kay..


so I thought I am losing all my body-fat-heat-resistance in my body until....
I stand on the weighing scale...

oh!oh! not a reduction but an increment (one of the 'increment' that I hate)...adusss!!!!sakit jiwa


so someone..please check the thermometer kay b4 gigi ku pulak mengigil kang..


yes...I have look out the window and it's all shine and hot outside...so it's not due to the weather kay..


please....do something with the aircond please!!!

NOW.... (cheh! garang ni...mcmlah ada org nak dengar order aku ni)

15 comments:

Faina Arisya said...

memang sejuk nak mampos kat sini.. saya yang kurus ni pun .. dah pakai 2 lapis baju pun masih sejuk.. tangan2 semuanya sejuk.. nak ambik wuduk pun rasa malas.. sejuk punya pasal..

N.M.Ibrahim said...

skrg ni dah ok sikit..pagi tadi mmg mengigil dibuatnya kan...

Nuisanc3 said...

ala kak saya pon sejuk menggila.. smlm sarung coat ..

keji tak, tanak terime kenyataan akak kurus

N.M.Ibrahim said...

cik tem...mmg tak kurus pun akak kau ni..dah timbang dah...waaa!!!!

putera said...

nak kurus camana...tension sikit pergi makan, duit habis gi makan, makan plak, bukannya makan sembarangan, steak la, mee bandung la, ayam penyek laaa....chicken hertz laaaa, cheese cake secret laaa....mission tinggal mission impossible aje laaaa.

N.M.Ibrahim said...

putera...banyaklah kau mengomel..korang pun satu, asal nak makan aje, ingat aku..asal nak makan aje, panggil aku..dah mcm mana aku nak kurus..cubalah ajak aku jogging ke..

ni suami aku pun satu..dah pesan suruh buat nasi lemak utk bekfes esok, dia nak beli baranglah tu...dah mcm mana aku nak kurus...

shazali said...

Putera...ko tertinggal satu lagi menu yg cukup sinonim dgn Puan Mary...rangka ayam ! hah!

Puan Mary, jgn marah ek..moh kita sama2 kuruskan badan!

N.M.Ibrahim said...

ye lah...nasib baik kau ingatkan putera makanan favorite akak tu..

kau pun dah naik badan ke shah...lama sgt tak tengok kau..

putera said...

rangka ayam tu aku tetap ingat cuma bila ada ayam penyek...aku rasa ke hot tan ayam penyet melebihi chicken frame....

aku pun terasa naik badan ni...dah 67 dah ni....exercise pun tak buat...shah...aku rasa shah pun dah 'comel'

Ishan_Qureshi said...

Salam AKAK,

Akak, ISH rasakan takde maknanya akak nak menyelimkan badan berbagai! Buat apa kita nak seksa-seksa badan dgn nak kontrol makan itu-ini. Sementara kita ada duit..sementara kita terdaya nak makan..sementara kita tak berpenyakit dan kena pantang itu-ini...kita belasah je apa pun. Kang menyesal seumuq hidup lak kalau tak merasai segala makanan yg kita suka apabila dah tak berduit..apabila dah tak terdaya nak makan...apabila dah berpenyakit...apabila kena pantang pelbagai...kan rugi namanya tu krn tidak merasai salah satu nikmat dunia yg tuhan berikan...huhuhu:-)

p/s: akak nak tengok foto terbaru Shah tak? ISH ada...jeng je jeng! Hehehe! Nanti ISH nak buat n3 khas pasal kegebuan n kekiutan si SHAH la;-)

putera said...

amboi....baguih sunggoh adik ishan tu bg nasihat kat akak mary....takpo la camtu gak....mary....bulan jan dah menjengah....bulan 2 kami nantikan....jangan buat2 lupa plak....nake sure menu terhebat tau setanding dgn kehebatan mary memasak spt dlm blog2 sblm ni

N.M.Ibrahim said...

ISH n putera..banyaklah korang punya nasihat kan..tapi den tengok ISH tu pun dah makin montel tu..kau putera, makin slim pulak ye...

korang tak yah lah tunggu bulan 2 nanti baru nak mai rumah den...pintu rumah ku tu sentiasa terbuka utk korang...tapi tel. dululah b4 dtg..boleh aku kemas2 mana yg patut (bukan masak apa yg patut ye)..heh!heh!

hari ni aku sedih n bengang n sakit hati...***##%@%%^israel*5#%%#^..dah aku tak boleh nak pi beli McD etc tu...

N.M.Ibrahim said...

ISH...cepatlah buat n3 pasal shah tu...nak tengok ketembanan dia pulak..hah!hah! tu belum dia makan rangka ayam lagi tu..kot tak, tak taulah..

Catz said...

wah..tu tanda2 lemak2 sudah terbakar..
hiks..tapi bagus juga sebenarnya duduk dlm sejuk2.lemak2 itu akan digunakan...so boleh lah jadi kurus..hhaha

jacker said...

Some of the content is very worthy of my drawing, I like your information!
costume jewelry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...