Tuesday, May 10, 2011

panggilan promosi....

dah lama dah benda alah ni terjadi..

sedari aku mula-mula kerja dulu...

dulu aku banyak terima call yg promo nak kasi  free stay kat hotel 5 bintang...tapi kita kena pi dengar talk depa dulu...

aku tak pernah pi sebab tak kuasa aku weekend (dah penat seminggu kerja)...aku nak pi dengar cite kat hotel yg 1 jam dr rumah aku..(tu kalau tak jem...)

lepas tu aku tau, rupanye lepas dengar talk tu..depa akan pujuk kau utk ambik vacation membership dgn company dia...lagilah nasib baik aku tak pi sbb mana aku ada duit nak bayar membership semua ni...

tapi masa tu..bila depa call...selalu tau terima call cam ni..aku akan layan jugaklah..kdg tu sampai 30min melayan depa..tpi aku tak reti nak cakap tak berminat..aku katalah aku ada kerja lah....weekend nak balik kampung lah...

dan hasilnye..lepas tu, next week depa call lagi...

skrg ni..panggilan-panggilan cam tu masih ada..tele-marketing namanye ye...

tp skrg ni aku selalu terima yg offer free insurance...free spa treatment..and free slimming treatment..(FOC utk 1 treatment aje, pastu nak kurus...belilah package beribu-ribu lemon tu..aku hairan camne depa tau aku ada masalah berat badan ni)

dulu..aku pernah pi kat satu slimming center ni..kat area pandan indah..time aku bujang..kekdahnye aku nak kurus sgt time tu tp berat cuma 45 kg je...

tapi utk berat aku 45kg time tu..dia quote harga dah rm3k kau...pengsan jap aku..kalau aku pi skrg ni, mau quotation dah boleh beli viva sebuah...ops...balik cite panggilan promosi ni..

skrg ni..aku dah makin dewasa...masa aku makin suntuk...sebab balik umah dan di opis, banyak benda lain aku nak buat....

so skrg ni..bila aku terima call dr no. yg tak dikenali ni...

dan bila depa intro pasal nak bagi aku promosi itu ini...

terus aku jawab.."minta maaf ye, tapi saya tak berminatlah.."

dan biasanye telemaketers ni..depa pun baik..and aku tau, depa pun ada target depa each day...

selalunya bila aku cakap cam tu..memang mereka terima dgn baik and say thank you..

maybe sebab dua-dua win .. aku tak yah ambik promosi tu..dan dia pun tak perlu menghabiskan masa menerangkan kan pada orang yg tak berminat..baik dia gunakan masa itu utk next customer..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...