Tuesday, April 12, 2011

nasi lemak

aku dah dtg penyakit rindu nak makan nasi lemak ikan bakar kat umbai or port dickson tu...sabar ajelah..

tak larat lah kan nak pi sana tiap-tiap minggu...duit minyak tol lagi nak kena kira jugak kan...nak-nak tengah bulan ni...

so mengambil pendekatan lebih ekonomi...

masak sendiri..

jadinye weekend hari tu, buatlah sambal udang dan sotong celup tepung..cuma ikan bakar aje takde..sebab ni pun aku rasa dah banyak sgt dah .... hasilnye, satu hari makan nasi lemak...hahahah..

sambal udang takde petai sebab tesco takde petai dan aku malas nak pi pasar basah..

sotong celup tepung..tesco jual sotong segar-segar dan bosar-bosar..puas hati twin tu makan..

nasi lemak sambal sotong dan sotong celup tepung..sila..sila...

puas hati satu family makan dgn bajet yang lebih ekonomi....suka...

5 comments:

pizli said...

Wah meriahnya nasi lemak hehe..

marie said...

pizli..mmg meriah makan nasi lemak ni..dah meriah betullah lemak-lemak tu berpesta dlm badan kita..heheheh...

lien said...

wah bestnya kak..
sambal udang tu mengugat anak tekak ni..:p

pizli said...

Hahahahahahaha...

marie said...

Lien..sebenarnya nak buat sambal petai udang tp malas nak pi cari petai...nasi lemak ni mmg berhantu ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...