Tuesday, April 12, 2011

my hydragea...

dulu pokok ni susah sgt nak berbunga...kdg tu sampai 6 bulan baru keluar setompok bunga...

memang kena banyak2 bersabar tanam pokok ni...

tapi skrg ni, rajin pulak dia kuar bunga..bertompok-tompok pulak tu...


suka sangat..yg aku tak suka cuma pokok pandan tepi pokok ni pun kemain besarnye..(penat dah aku suruh cik abang alih pokok pandan dia tu..mengganggu tumbesaran pokok hydragea aku je...)



p/s: special zillions of thank you for Lee....(u know why...)

yang ni dah selamat dipotong masuk pasu...sukalah ada fresh flower dlm umah...

2 comments:

Uncle Lee said...

Hi Marie, HOLY SMOKE! Your flowers really blooming macham tada esok! Love the colours too. Nice blue.
And they are big!
I feel so sukahati your plants doing well....

Hey! My Canadian trick boleh jalan, ya? Ha ha ha.
Okay, now you da tau, try tanam tu Dalias....I think boleh dapat biji jual at any flowers store.

Tetapi ingat ya...must water them lebeh sikit, *wink*.
You have fun, and I feel so thrilled your flowers are more now.
Simpan satu lagu dalam hati,
Lee.

marie said...

hah kan Lee..kan I dah cakap..dia kuar banyak jambangan..selalu kuar satu aje..pastu 6 bulan lagi baru kuar 1 jambang lagi...sekarang lebih meriah...amat suka hati...tq ye...

nak kena mintak my hubby clearkan plot sekankang kera tu (buang pokok pandan dia tu..) and then I nak try tanam dahlia pulak...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...