Monday, April 4, 2011

derma

"ibu..kat sekolah abang kan..banyak budak yang dah takde ayah.."

"kenapa.."

"sebab ayah dia dah meninggal...mati.." "pastu cikgu ada suruh kita semua derma kat dia..kesian dia.."

"yelah..kesian dia takde ayah dah..abang derma tak?"

"tak..."

"kenapa abang tak derma..kan ibu bagi 2 hinggit tu..."

"abang ada duit syiling aje.."

"takpelah..duit syiling pun...boleh derma.."

"tapi budak tu tak nak duit syiling...dia nak duit singgit.."

ermmm......agaknye budak tu tak nak berat-berat bawak duit syiling or si Johan ni nak hilangkan rasa bersalah tak derma...entahlah...

2 comments:

pizli said...

Hehe.. Budak tu pun kena fahamla terima derma tak semestinya duit kertas hehe. Mana boleh demand..

marie said...

tu lah..maybe dia tak tau lagi nilai duit syiling kot..sebab maybe hari-hari dpt duit kertas..

rezeki jangan di tolak kan Pizli..maybe budak tu tak tau lah maksud rezeki tu...hihihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...