Wednesday, March 2, 2011

Kabab and Biryani House, Putrajaya

aku kena makan lunch sbb bekfes aku ambik mee sikit aje.....

kalau aku tak makan lunch..nanti petang aku lapar...

bila petang nanti aku lapar..makanye, balik umah nanti aku akan mentedarah nasi kul 8 malam...

so aku kena ambik lunch..

tp masa ni, aku tak de pulak terasa nak makan apa-apa yg special...

aku nak makan something yg healthy but not pricey means below rm10...

sebab biasanye kat Malaysia ni, makanan yg sihat-sihat ala-ala mcam rabbit food adalah mahal okey.. yg murah tu...roti canai and teh tarik...boleh gitu...

korang tengoklah kat mana-mana kedai makan, kalau salad tu..mesti harga dah rm8-10...sayur2 yg kalau korang beli kat pasar...berapalah sgt...kdg-kdg tu, harga salad ni, ala-ala singgit dua aje nak sama harga dgn main dish...

lagi satu aku perati, aku ni suka order air kosong aje time makan (sihat kan...walah sebenarnya jimat beb...) ...seriuslah aku mmg selalu order air kosong walaupun makan kat kenny roger's ke..sebab nak menghilangkan rasa guilty makan benda yg tak healthy..kira kaunter balik lah tu...

ok..satu hallah kat restoran-restoran cam tu harga air kosong sampai rm2.50 sebotol..kdg rasa nak aje aku beli eau claire kat luar aje..lagi murah beb..tapi ofkos tak boleh kan, harus aku kena halau keluar...

oppsss...banyak pulak aku melalut...back to kisah aku nak lunch ni..

so kat mana aku nak dpt healthy lunch at putrajaya...nak ke kyros kebab kat alamanda, malas pulak aku nak masuk parking alamanda...

jadinye...aku ke Kebab and Briyani House di Presint Diplomatik...sebab aku nak makan roll kebab...sebelum ni aku makan kat Saba..murah jok..rm5 1 roll..konyang...


semua gambar dlm entry ni semua ehsan aku cari kat en. google ye..sbb aku tak ambik gambar
td...full house sampai ada orang share meja dgn kami..so malas aku nak kuar telepon ambik gambar...


and kali ni aku try pulak Nan bread roll with chicken kebab..cik tem ambik Nan bread roll with lamd kebab...

dan hasilnye...


rupa dia cam ni..tp dia pakai roti nan, so gemuk gebu sikit and dlam ada chicken kebab...

aku suka sangat...makanan yg lazat, mengenyangkan, sihat dan it only cost me rm6 aje...so tercapai aku nak cari healthy food less than rm10...

ni muka kebab yg dia buh dlm roti tu..yg ni lamb kebab...


and a bottle of F&N mineral bottle 250ml is only rm1.50....ok kan..

tempat makan pun cantik...

tapi aku geram aje tengok pinggan-pinggan orang lain..briayani kau....sabar..sabar...

lagipun cik tem telah memberi resipi mendi rice utk aku try..dia kata senang aje...

aku akan try nanti...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...