Tuesday, March 8, 2011

seafood di rumah

pagi sabtu tu, aku tengok atas meja konsol kat bawah tu ada satu kertas dok berlipat baik aje..

buka-bula rupanye resepi masak lemak cili padi...tulisan aku tak kenal...

tapi dlm hati aku dah tau dah..ni mesti suami aku pi mintak resepi kat member dia ni..wife member tu mmg pandai sangat masak makanan nogori nak-nak masak lemak cili padi ni..

ni suami aku mengidam lah ni..(kot-kot aku berisi ke, bagus jugak..hah!hah!)

dan sebab dia pun dah pasangkan lemari aku kan..so hari ahad tu, aku masaklah lemak cili api ketam..

tapi aku frust menonggeng..sebab still tak jadi-jadi jugak..apasal lah aku fail sgt lauk ni...geram tullah...

so ni lah hasilnye...

masak lemak ketam yg amat fail..pedas sgt pulak tu...hentam ajelah, janji korang makan..

sotong celup tepung..aku guna tepung goreng krispi NONA aje...warna pucat sebab aku tak buh kunyit debu...

and ketam berlado...ni air tangan si Nadia...suami aku dok puji masakan adik dia jugak...so Ya, kau pack baju ko, pindoh Nilai ajelah..sonang akak ko yg sorang ni..kan..kan..

3 comments:

ctpujie said...

yg pasti sambal kotam tuh paling terliur tgok..hihi..lapar balik jd ea ha..hoho

marie said...

waaa!!! u pun tak terliur tengok masak lemak cili padi i ye...

ctpujie said...

terliur gak..tp sambal kotam tuh lobih memukau..haha =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...